سیل به بیش از ۱۶۹ هزار واحد مسکونی در کشور آسیب زد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سیل به ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی در کشور آسیب زد.

سیل به بیش از ۱۶۹ هزار واحد مسکونی در کشور آسیب زد

مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم احداث متمرکز ۲۰ هزار واحد مسکونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین است که در بحران یک قرارگاهی تشکیل می شود تا کارها را به صورت منسجم پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱ استان کشور درگیر سیل شدند، افزود: این قرارگاه در وزارت کشور مستقر شده و وزیر کشور به عنوان رئیس این قرارگاه انتخاب شده است و کمیته هایی ذیل این قرارگاه فعالیت می کند.

جمالی نژادبا بیان اینکه متناظر این قرارگاه در استان ها وجود دارد که جلسات هفتگی را برگزار می کنند، اضافه کرد: خوشبختانه برخی از استان ها طبق برنامه زمان بندی خود جلو می روند و واحدهای تعمیراتی ها طرف سه ماه و واحدهای احداثی هم تا پایان سال آماده خواهند شد.

جمالی نژاد تصریح کرد: دستگاه های مختلف مانند بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و غیره طبق تعهدات خود پای کار هستند و امروز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بسیج مستضعفین آغاز شد.

وی گفت: در ۲۱ استان کشور ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی ارزیابی خسارت شده است که ممکن تعداد واحدهای تعمیراتی تغییر یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه ۱۱ هزار ۸۴۶ واحد احداثی شهری و ۵۶ هزار و ۴۶۹ واحد احداثی روستایی است، افزود: مجموع واحدهای شهری و روستایی تعمیری هم ۱۶۱ هزار و ۶۲ واحد است.

وی با اشاره به اینکه مجموع خسارت های معیشتی سیل هم ۱۰۹ هزار و ۸۳۲ واحد است، اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان مجری تاکنون ۵۶ هزار و ۵۵۰ پرونده را تاکنون برای متقاضیان تسهیلات تکمیل کرده است که از این تعداد ۲۵ هزار ۶۲۹ متقاضی به بانک معرفی شدند تا تسهیلات را برای هفت هزار و ۴۰۳ واحد احداثی و ۱۸ هزار و ۲۳۶ واحد تعمیری دریافت کنند.

جمالی نژاد ادامه داد: بانک های عمل با ابلاغ بانک مرکزی در چارچوب مصوبه دولت تاکنون دو هزار و ۴۸۲ واحد را عقد قرارداد کردند.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر هئیت وزیران بسیاری از مشکلات را حل کرده است، گفت: ۲۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارت بخش های مختلف در استان های سیل زده، مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهاردرصد و هفت هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های آسیب دیده از طریق تملک دارایی اختصاص یافته است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها