عروس‌هایی که جای خانه بخت به بردگی جنسی می‌روند

در هفته‌های اخیر، بیش از ۲۰ چینی و دلالان پاکستانی، شامل حداقل یک کشیش کاتولیک، به جرم ارتباط داشتن با این ازدواج‌های بی شرمانه دستگیر شده اند.

عروس‌هایی که جای خانه بخت به بردگی جنسی می‌روند

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به بی بی سی گفته است که «گروه‌های مجرم چینی زنان پاکستانی را بعد از عقد ازدواج به تجارت جنسی وادار می‌کنند.»



قاچاق عروس های پاکستانی به چین

مراسم ازدواج بین یک زن مسیحی پاکستانی و یک مرد مسیحی چینی که ۶ ماه قبل در شهر پاکستانی فیصل آباد برگزار شد، همۀ نشانه‌های یک بخت عالی را داشت. دختر ۱۹ ساله و پسر ۲۱ ساله بود. دختر در یک سالن زیبایی کار می‌کرد و پسر در کار خرید و فروش لوازم آرایش بود.

خانواده دختر پول زیادی نداشتند؛ اما آقای داماد سخاوتمندانه تمام هزینه‌های عروسی را پرداخت کرد. تمام مراسم بر اساس رسم و رسومات پاکستانی برگزار شد، که خیلی برای خانوادۀ دختر پرمعنا بود. آن‌ها خوشحال بودند که داماد چینی به رسومات پاکستانی احترام می‌گذارد.

مراسم عروسی به دنبال یک خواستگاری کاملا رسمی برگزار شد و بعد از برگزاری مراسم عقد عروس به همراه داماد راهی خانۀ بخت شد. اما هنوز یک ماه نگذشته بود که عروس خانم، که خودش را با نام مستعار سوفیا معرفی می‌کند، به خانۀ والدینش در پاکستان بازگشت. او از یک باند قاچاق که زنان را به بردگی جنسی در چین وامی‌داشت، فرار کرده بود.

سلیم اقبال، مدافع حقوق بشر که مدت‌هاست روی چنین ازدواج‌هایی تحقیق می‌کند می‌گوید، حداقل ۷۰۰ زن، که اغلب مسیحی بوده‌اند، طی یکسال گذشته با ازدواج با یک تبعۀ چینی به سرنوشتی نامعلوم دچار شده‌اند. دیدبان حقوق بشر می‌گوید آن‌ها «در خطر برده داری جنسی» هستند.


قاچاق عروس های پاکستانی به چین

در هفته‌های اخیر، بیش از ۲۰ چینی و دلالان پاکستانی، شامل حداقل یک کشیش کاتولیک، به جرم ارتباط داشتن با این ازدواج‌های بی شرمانه دستگیر شده اند. آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به بی بی سی گفته است که «گروه‌های مجرم چینی زنان پاکستانی را بعد از عقد ازدواج به تجارت جنسی وادار می‌کنند.»



قاچاق عروس های پاکستانی به چین

این آژانس گفته است یکی از این گروه‌ها که در قالب مهندسانی که روی پروژه‌های نیروگاهی فعالیت می‌کنند خود را جا زده بودند، عروسی‌هایی از این دست را ترتیب دادند و زنان پاکستانی را در ازای دریافت مبالغی بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار به چین فرستاده اند. زنان پاکستانی که اغلب از خانواده‌هایی فقیر و در حاشیه مانده هستند، هدف اصلی این قاچاقچیان هستند. قاچاقچی‌ها صد‌ها تا هزاران دلار به والدین این زنان پرداخت می‌کنند.

چین قاچاق زنان پاکستانی به این کشور برای کار کردن به عنوان برده‌های جنسی را رد کرده است. این کشور می‌گوید: «رسانه‌های با جعل حقایق گزارش‌های ساختگی تولید و شایعه پراکنی کرده اند.»

اما همین هفته مشخص شد که تعداد نوعروس‌های پاکستانی که برای دریافت ویزای چین اقدام کرده‌اند چند برابر شده است: ۱۴۰ درخواست ویزا فقط در یک هفته که برابر با تعداد ویزا‌هایی است که در کل سال ۲۰۱۸ درخواست شده است. یک مقام رسمی در سفارت چین در اسلام آباد گفته است حداقل ۹۰ ویزا رد شده‌اند.

افزایش آمار ازدواج چینی‌ها و پاکستانی‌ها به دنبال سرازیر شدن بی سابقۀ چینی‌ها به پاکستان رخ داده است. چین هزارن میلیارد دلار در کریدور اقتصادی چین-پاکستان که شامل ساخت و ساز جاده، راه آهن و پروژه‌های انرژی است، سرمایه گذاری کرده است.

برخی کارشناسان گفته اند، سیاست تک فرزندی در چین که دهه‌هاست در این کشور اجرا می‌شود، یکی از دلایل مهاجرت چینی‌ها به پاکستان برای یافتن همسر است. ترجیح فرزند پسر به دختر در این جامعه، چین را گرفتار عدم تعادل جنسیتی کرده است به طوری که میلیون‌ها مرد چینی قادر به انتخاب همسر نخواهند بود.

همین سیاست، باعث شده است بسیاری از کشور‌های فقیر آسیایی مثل ویتنام، میانمار و کامبوج هدف چینی‌ها برای قاچاق عروس باشند. به نظر می‌رسد دسترسی آسان به پاکستان یکی از دلایل روی آوردن چینی‌ها به عروس‌های پاکستانی است.



قاچاق عروس های پاکستانی به چین

سوفیا می‌گوید با اینکه از ابتدا احساس خوبی نسبت به این ازدواج نداشته است، اما از آن جا که داماد چینی قبول کرده بود همه هزینه‌های ازدواج را بپردازد، خانواده اصرار به ازدواج داشتند. یک هفته بعد از ازدواج، او خود را در کنار چند زوج تازه ازدواج کرده دیگر در لاهور یافت که همگی آماده دریافت مدارک برای سفر به چین بودند.

این جا بود که سوفیا فهمید همسرش مسیحی نیست و هیچ تمایلی هم به وفادار بودن به او ندارد. سوفیا بعد از آن که از یکی از دوستانش که او هم با یک مرد چینی ازدواج کرده بود، شنید همسرش او را مجبور می‌کند با مردان دیگر رابطه داشته باشد، تصمیم به فرار گرفت. اما دلالی که ازدواج او و همسرش را ترتیب داده بود گفت که خانواده اش باید تمام هزینه‌های عروسی را برگردانند. والدین سوفیا از پرداخت هزینه سرباز زدند و دلال‌ها ناچار شدند دست از سر آن‌ها بردارند.

مینا، اوایل ماه مه توسط مقامات چینی و به درخواست سفارت پاکستان که توسط خانواده مینا از گم شدن وی مطلع شدند، نجات پیدا کرد. جمیل احمد مایو، یکی از مقامات آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در فیصل آباد، گفت: زنانی که برای تجارت جنسی «مناسبت نباشند» برای استفاده از اعضای بدنشان قاچاق می‌شوند.

چین همواره این اتهامات را رد کرده است.

منبع: فرادید

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها