گزارشی از آرایش فراکسیون‌های مجلس/ رقابت برای صندلی شماره یک

سه فراکسیون سیاسی مجلس همزمان با رایزنی برای انتخابات هیأت رئیسه پارلمان، قصد دارند گزینه‌های خود شامل حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی لاریجانی و محمدرضا عارف را برای جلوس بر صندلی ریاست مجلس وارد عرصه رقابت کنند.

گزارشی از آرایش فراکسیون‌های مجلس/ رقابت برای صندلی شماره یک

انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در آخرین اجلاسیه، روز یکشنبه پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

نمایندگان خانه ملت و همچنین اعضای سه فراکسیون مهم سیاسی پارلمان در روزهای باقیمانده تا انتخابات، در حال رایزنی و رسیدن به گزینه های نهایی برای ترکیب هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در داخل و بیرون مجلس هستند.

در این بین فراکسیون نمایندگان ولایی که ریاست آن را حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان بر عهده دارد، درحال تهیه لیستی اختصاصی برای انتخابات هیات رئیسه است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون ولایی به عنوان گزینه نهایی اعضا برای ریاست مجلس انتخاب شده است؛ البته تاکنون حاجی‌بابایی این خبر را تایید و رد نکرده اما برخی اعضای فراکسیون بر ارائه لیست مستقل و معرفی حاجی بابایی به عنوان گزینه نهایی و لزوم عدم ائتلاف با سایر فراکسیون‌ها تاکید دارند.

اعضای فراکسیون امید هم از ورود رئیس فراکسیون‌شان یعنی محمدرضا عارف به انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبر می‌دهند.

بعضی از اعضای این فراکسیون در روزهای اخیر طی مصاحبه‌هایی از حضور عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس خبر داده‌اند؛ البته تاکنون عارف همانند حاجی بابایی، اظهارنظر قطعی درباره ورود یا عدم ورود خود به انتخابات هیأت رئیسه پارلمان نکرده است اما اظهارات اعضای این فراکسیون نشان می‌دهد که امیدی‌ها هم مانند ولایی‌ها بر معرفی نامزدی برای ریاست مجلس و همچنین عدم ائتلاف با سایر فراکسیون‌ها تاکید دارند.

فراکسیون امید هم قرار است لیست جداگانه‌ای برای هیات رئیسه ارائه کند که مذاکرات برای مشخص شدن جزئیات آن ادامه دارد.

فراکسیون مستقلان ولایی دیگر فراکسیون مهم سیاسی مجلس است که این روزها درگیر تهیه لیستی است که به گفته برخی اعضا علی لاریجانی را برای ریاست مجلس پیشنهاد کرده است.

البته اعضای این فراکسیون مدت‌هاست اعلام کرده‌اند گزینه نهاییشان برای ریاست مجلس علی لاریجانی است و برخی از اعضای این فراکسیون مانند مهرداد بائوج لاهوتی از سایر فراکسیون‌ها خواسته‌اند بر سر گزینه این فراکسیون یعنی لاریجانی ائتلاف کنند، درخواستی که تاکنون نه تنها نظر مثبتی نداشته بلکه سایر فراکسیون‌ها بر ارائه لیست جداگانه تاکید کرده‌اند.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها