نصیرزاده: کی روش تخلفات زیادی در رابطه با قراردادش داشت

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز گفت: فکر می‌کنم با توجه به تجربیات فدراسیون در رابطه با نگارش قرارداد کارلوس کی‌روش، آن قرارداد را به روزرسانی کردند که ممکن است مورد توجه سرمربی جدید قرار نگرفته باشد.

نصیرزاده: کی روش تخلفات زیادی در رابطه با قراردادش داشت

هوشنگ نصیرزاده در مورد اینکه چه مفادی از قرارداد باعث اختلاف‌نظر فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس شده است، گفت: من مطلع نیستم. گاهی مواقع شما یک قراردادی می‌بیندید و در آن طرفین قرارداد را مشخص می‌کنید، سپس موضوع قرارداد، مبلغ، مدت و شرایطش را می نویسید. بیشتر مربیان وبازیکنان خارجی وقتی قرارداد امضا می کنند، بخشی به نام بونس دارند که می‌گویند من این تعداد بلیت هواپیما می‌خواهم که بروم و برگردم که این بخش برای بازیکنان بیشتر از 4 راند نیست. یا می‌گویند من هتل، ماشین، پاداش و... می‌خواهم. مسائلی از این قبیل همه باید در قرارداد بیاید.

نصیرزاده درادامه گفت: من فکر میکنم با توجه به تجربیات فدراسیون در رابطه با نگارش قرارداد با کی‌روش، آمده اند قرارداد جدیدی را به روزرسنی کرده اند که ممکن است موردتوجه سرمربی جدید قرار نگرفته باشد. مواردی هست مانند اینکه مالیات را چه کسی بدهد و چه اتفاقی می‌افتد، اینکه شما باید دنبال‌کننده تبلیغات باشید یاخیر؟ کی روش تخلفات زیادی در رابطه با قراردادش می‌کرد. مثلاً می‌گفتند شما باید حتما اسپانسری که فدراسیون دارد را دنبال کنی، اما او کار خودش را می‌کرد. یا مثلا قرار بود لوگوی یکی از برندهای لباس را بگیرد، کی‌روش پول هنگفتی در دبی از نمایندگی آن لباس گرفت و روی کتش زده بود، اما شال گردنی روی آن انداخته بود که مشخص نباشد.

وی در ادامه افزود: تمام مربیان و بازیکنان وقتی قراردادی را امضامی‌کنند درانتخاب رنگ، نوع و مارک کفش آزادی کامل دارند، این یک عرف است اما کی روش حتی این مسائل را رعایت نمی‌کرد. اینکه الان چه اتفاقی افتاده که ممکن است فدراسیون و ویلموتس اختلاف سلیقه داشته باشند را نمی‌دانم. انعقاد قرارداد در فوتبال منوط به موفقیت در تست پزشکی یا اخذ مجوز کار نیست، به همین دلیل باشگاه‌ها که مربی و بازیکن خارجی استخدام می‌کنند و حتی فدراسیون فوتبال، باید مطمئن شوند که آن فرد سلامتی کامل دارد و منع کار ندارد و بعد قرارداد را امضا کند.

نصیرزاده در مورد اینکه گفته می شود ویلموتس نمی‌خواهد ساکن ایران باشد، گفت: در کل هم برای بازیکن و هم برای مربی یک بلیت آمدن به آن کشور در نیمه فصل یک بلیت برگشت، درشروع فصل یک بلیت برگشت مجدد و یکی هم در آخر فصل می‌گیرند. برای تیم‌های ملی با توجه به اینکه همیشگی نیست، ممکن است تا حدودی این موارد تغییر کند اما این تغییرات مفهومش این نیست که او برود و بیاید و این اتفاق تکرار شود. از این نظر مربی پروازی به درد نمی‌خورد. فدراسیون فوتبال می‌خواهد که مربی جدید تیم ملی روی تیم‌های پایه نیز نظارت کند و از این نظر هم با فدراسیون فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی در مورد اینکه رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرده باشگاه‌ها بهتر است از اردوهای خارجی پرهیز کنند و یا از لباس‌های داخلی استفاده کنند، گفت: ما جلسه‌ای با وزیر و با حضور تمام مدیران عامل باشگاه‌ها داشتیم که نمی‌دانم چرا عکس و خبری از آن جلسه به بیرون نیامد. در آن جلسه وزیر گفت ما برای اعزام‌های خودمان هم تعداد افراد را کم کردیم و هم اقدام‌ها را به گونه‌ای تنظیم کردیم که بتوانیم کیفی‌سازی کنیم. بعضی‌ تیم‌ها را اعزام می‌کنیم و بعضی را نه که آن به خاطر مسائل ارزی است.

نصیرزاده در ادامه گفت: همه ما ۸۰ میلیون نفر در یک کشتی نشسته‌ایم، وقتی که آثار و تبعات تحریم‌های بین‌المللی باعث می‌شود مشکل ارزی داشته باشیم، باید به شیوه‌ای رفتار کنیم و جوری زندگی نکنیم که انگار همه چیز بر وفق مراد است، بنابراین آنجا گفته شد سعی کنید ارزتان را بیرون نبرید و گفتند حتی اگر بخش خصوصی هم هست، آن هم یک ارزی با خودش بیرون می‌برد. اردوهایتان را در داخل برگزار کنید و سعی کنید از برندهای ایرانی استفاده کنید و مسائلی از این قبیل مطرح شد.

وی اضافه کرد: باشگاه‌ها طبق قانون تجارت به ثبت رسیده‌اند و در انخاب مدیرعامل و اعضای هیأت‌ مدیره‌شان آزادی کامل دارند و مستقل هستند، اگر بخواهند تصمیماتی در این زمینه بگیرند درست است، اما فدراسیون چون متولی امر فوتبال است، توصیه‌هایی دارد که امیدوارم باشگاه های دیگر هم بپذیرند. من با این محدودیت هایی که فدراسیون وضع کرده و گفته شده به طور جدی موافقم. باورتان نمی‌شود قرارداد دخسوس ۶۰۰ میلیون تومان بود که با تغییرات ارزی به راحتی به نزدیک ۲ میلیارد تومان تغییر پیدا کرده، در صورتی که ما حتی دست هم به قرارداد او نزدیم. اگر می‌خواهیم در این کشور با هم زندگی کنیم باید آثار و تبعات مسائل اقتصادی را بپذیریم.

نصیرزاده در مورد اینکه سال گذشته معاون وزیر ورزش به خاطر سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کرد باید از برندهای لباس داخلی استفاده شودو ورود خارجی‌ها ممنوع است، اما هم تیم های ملی و هم استقلال و پرسپولیس از نام‌های خارجی استفاده کردند، گفت: بعضی از کالاهای داخل یباید کیفیت خودشان را افزایش بدهند. در این صورت احتمال اینکه شما جنس خارجی بخرید خیلی کم است، ضمن اینکه تخفیف‌هایی که شرکت‌های خارجی می‌دهند به نسبت تخفیف‌های داخلی کمتر است. روی هم رفته باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که دچار این مشکلات نشویم.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها