دلایل مخالفت یک نماینده مجلس با تشکیل وزارتخانه جدید

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: شرایطی که با تحریم‌های همه جانبه و جنگ اقتصادی مواجه هستیم تفکیک وزارت «صمت» اشتباه راهبردی است.

دلایل مخالفت یک نماینده مجلس با تشکیل وزارتخانه جدید

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون صنایع مبنی بر طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت:در شرایطی که با تحریم‌های همه جانبه و جنگ اقتصادی مواجه هستیم تفکیک وزارت «صمت» اشتباه راهبردی است.

وی افزود: شرایط ادغامی در وضعیت تحریمی کمک می‌کند که یک وزیر بتواند تصمیمات به فوریت اتخاذ کند و زودتر کار مردم را به سامان برساند اما در حالت تفکیکی انجام هماهنگی بین دستگاهها بسیار زمان‌بر است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه تفکیک وزارت «صمت» اقدامی غیرمنطقی و غیرکارشناسی است، تصریح کرد: این فراکسیون به هیچ وجه تشکیل وزارت بازرگانی را به صلاح کشور نمی‌داند و مخالف این طرح است.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه ادغام این دو وزارتخانه با این هدف انجام شد که هزینه‌های دولت کاهش یابد و هم اینکه چابکی و هماهنگی در اتخاذ تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت بیشتر شده و تناقضات و تعارضات بین تولید و تجارت به حداقل برسد، اضافه کرد: با تفکیک مجدد این وزارتخانه باعث افزایش هزینه‌های دولت از جمله افزایش کارمندان و پرداخت حقوق به آنها و همچنین پرداخت هزینه برای اجاره‌ و یا خرید ساختمان جدید می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن مخالفت با طرح مذکور تصریح کرد: دولت و نمایندگان باید به جای طرح چنین موضوعاتی به مسائلی مانند مشکل معیشتی و رونق تولید بپردازند؛ چرا که موضوعات مهمتری از جمله مسائل اقتصادی، اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در اولویت هستند که مجلس و دولت باید به آن بپردازند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فشانجردی
    0

    این روزها اگر نماینده ای هم بخواهد به نفع مردم‌حرف بزند حذفش میکنند.به هر حال برای آقای نقوی آرزوی موفقیت میکنم.انشاءالله پیروز باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها