روسیه جای نفت ونزوئلا را در آمریکا گرفت

آمریکا واردات نفت خود از روسیه را برای جبران صفر شدن خرید نفت از ونزوئلا افزایش داد.

روسیه جای نفت ونزوئلا را در آمریکا گرفت

رأس دالن از شرکت کاراکاس کپیتال مارکتس به بلومبرگ گفت: میزان نفتی که از ابتدای ماه مه تاکنون از روسیه به آمریکا جریان پیدا کرده است بیشتر بوده است. آمریکا از ابتدای ماه جاری تاکنون مجموعاً پنج میلیون بشکه نفت روسیه را دریافت کرده و نفت بیشتری در راه است.

آمریکا در ژانویه و فوریه نفت کمتری از روسیه خریداری کرده بود. طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور مجموعاً ۱۶.۱۳ میلیون بشکه نفت و سایر فرآورده‌های نفتی را طی دو ماه مذکور از روسیه خریداری کرده بود که در مقایسه با ۲۰.۲۵ میلیون بشکه در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کمتر بود. اما انتظار می‌رود ماه میلادی جاری خرید نفت آمریکا از روسیه سه برابر شود زیرا پالایشگاه‌های آمریکایی دیگر نمی‌توانند نفت ونزوئلا را وارد کنند.

ونزوئلا در ژانویه و فوریه ۲۷.۶۷ میلیون بشکه نفت به آمریکا صادر کرده بود که در مقایسه با ۲۹.۵۸۹ میلیون بشکه در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. صادرات نفت این کشور به آمریکا در ماه مه به صفر رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این آمار نشان می‌دهد روسیه از این که جای ونزوئلا را بگیرد و از آن سود ببرد کاملاً خوشحال است درست مثل عربستان سعودی و امارات متحده عربی که از گرفتن جای نفت ایران خوشحال هستند. برای روسیه تحولات اخیر می‌تواند به عنوان فرصتی برای جبران پولی که به ونزوئلا وام داده و امید کمتری برای پس گرفتن آن دارد دیده شود.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها