سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر

به بهانه رونمایی از بوگاتی تمام لگویی جدید با هم به مرور مهم‌ترین، جدیدترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها رونمایی شد، می‌پردازیم.

سریعترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند + تصاویر

اخبار روز خودرو همواره جزو خبر‌های پرطرفدار به خصوص از سوی آقایان است. این علاقه به خودرو از همان کودکی، موقع بازی کردن با خودرو‌های رنگارنگ اسباب بازی، خودش را نشان می‌دهد و در بزرگ سالی به خودروی واقعی می‌رسد. در بسیاری بحث‌های چند نفره صحبت از خودرو و دنیای خودرو‌ها جزو موضوعات ثابت بحث‌هاست.

چند روز پیش شرکت «بوگاتی» از خودروی تمام لگوییِ خود رونمایی کرد. خودرویی که در آن حدود یک میلیون قطعه لگو به کار رفته است و می‌تواند تجسمی از یک اسباب بازیِ واقعی برای دوران بزرگ سالی باشد. در پرونده امروز به بهانه رونمایی از این خودروی جدید با هم به مرور مهم‌ترین، جدیدترین و خاص‌ترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها رونمایی شد، می‌پردازیم.

بوگاتی لگویی | اسباب بازیِ بزرگ سالی!

بوگاتی سرانجام از خودروی تمام لگویی (Lego) خود رونمایی کرد. این خودرو که با قطعات لِگو ساخته شده، مجهز به یک موتور سبک است. برای ساخت آن از مدل بوگاتی چیرون که یکی از سریع‌ترین خودرو‌های جهان است، الگوبرداری شده است. البته اگر بوگاتی لگویی بخواهد با آن سرعت‌ها حرکت کند احتمالا در چند ثانیه از هم می‌پاشد! بنابراین سرعت این خودرو بسیار کندتر از مدل اصلی خود است، اما می‌توانیم بگوییم ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند سرعت بگیرد. گفتنی است ساخت این بوگاتی، ۱۳ هزار و ۴۳۸ ساعت یعنی معادل ۵۶۰ روز زمان برده و در ساخت آن بیش از یک میلیون قطعه لِگو به کار رفته است. نکته جالب توجه هم این است که در اتصال این قطعات به یکدیگر از هیچ‌گونه چسب و فلزی استفاده نشده است.

پورشه تایکان| طی ۱۰۰ کیلومتر تنها با ۴ دقیقه شارژ!

این‌که یک خودروی برقی بتواند در مدتی کمتر از ۵/۳ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند قطعا قابلیت ویژه و قابل توجهی است چیزی که در خودروی تمام الکتریکی پورشه محقق شده است. این خودرو که «پورشه تایکان» نام دارد، قرار است سپتامبر ۲۰۱۹ به طور رسمی وارد بازار شود. با وجود این که هنوز نمونه جاده‌ای پورشه تایکان معرفی نشده است، نزدیک به ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۲۵۰۰ یورو این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند.

درباره چهره ظاهری تایکان اگر می‌خواهید بدانید در این مدل از نظر ظاهری دستگیره در‌ها با هنرمندی در بدنه تعبیه شده‌اند. طراحی بخش پشتی این خودرو مناسب به نظر می‌رسد، هر چند در مقایسه با محصولات کنونی این برند تفاوت‌هایی دارد. پورشه تایکان فاقد خروجی اگزوز است که با توجه به تمام الکتریکی بودن خودرو کاملا قابل پیش‌بینی است. این خودرو به دو موتور برقی مجهز می‌باشد که در مجموع قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتری مورد استفاده در پورشه تایکان، می‌تواند امکان بیش از ۵۰۰ کیلومتر رانندگی را به شما بدهد. قابل توجه است که راننده می‌تواند تنها با ۴ دقیقه شارژ توسط شارژر مخصوص، مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها