عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبر‌فوری :

نهاد توسعه شهر تهران؛ وظیفه نظارتی و پایش دارد/ تلاش میکنیم به نگاه مشترک در آینده شهر تهران برسیم

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درباره نهاد توسعه شهر تهران که از اقدامات تازه شورای پنجم است توضیحاتی ارائه کرد.

نهاد توسعه شهر تهران؛ وظیفه نظارتی و پایش دارد/ تلاش میکنیم به نگاه مشترک در آینده شهر تهران برسیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، نهاد توسعه شهر تهران که وظیفه پایش و نظارت بر طرح‌های توسعه‌ای پایتخت دارد، چندی پیش پس از ده سال عدم حضور تشکیل شد. این نهاد که شامل اعضای کمیسیون معماری شهرسازی شورا، شهرداری و اعضای وزارت راه و شهرسازی هستند وظایف متعددی دارند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: براساس طرح جامع تفضیلی باید نهادی تشکیل می‌شد که بتواند ضوابط و پایش را برای ساختمان‌های شهر تهران اجرایی کند. به همین دلیل نهاد توسعه شهر تهران دوباره فعال شده است.

زهرا نژاد بهرام همچنین تاکید کرد: این نهاد یک دهه گذشته زیر نظر وزیر وقت راه و شهرسازی ناپدید شد.

وی افزود: اما باتوجه به قولی که شورای شهر پنجم داده بود، مجددا این نهاد‌ را فعال کردیم.

نژاد بهرام درباره عملکرد این نهاد اما ادامه داد: این نهاد وظیفه پایش و نظارت بر تمام طرح‌هایی دارد که در سطح شهر تهران درحال اجراست.

وی تاکید کرد: اگر این نهاد وجود داشت ما امروز در تهران، شاهد این حجم از نامتقارنی و ناهنجاری در طرح‌های اجرا شده و عدم رعایت موازین طرح تفضیلی نبودیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: اگر این نهاد در این سالها بود، امروز شاهد این حجم از تخلف حتی در بحث‌های مالی نیز نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که منتقدین تصور می‌کنند این وضعیت در ۱۰ سال گذشته و هنگامی که این نهاد وجود داشت نیز رخ می‌داد افزود: بله این حرف شاید درست باشد اما اینکه یک نفر آن را از بین ببرد درحالیکه نگاه مشترک شکل نگرفته است ، قطعا آسیب‌های بیشتر می‌زند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم که به نکاه مشترک و یک تفاهم کلی برسیم که حتی اگر دستگاهی هم خذف شد، نگاه مشترک وجود داشته باشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها