وزیر سابق مسکن :

بازار مسکن وارد دوران رکود می‌شود/ تهران از واحد‌های مسکونی لاکچری و لوکس اشباع شده است

وزیر سابق مسکن گفت: بازار مسکن امسال وارد دوران رکود می‌شود و اگر قیمت مسکن افزایش نیابد یک اتفاق فوق‌العاده در اقتصاد رخ داده است.

بازار مسکن وارد دوران رکود می‌شود/ تهران از واحد‌های مسکونی لاکچری و لوکس اشباع شده است

احمد خرم، وزیر سابق مسکن با بیان اینکه کشور به ویژه استان تهران از مسکن لوکس و مسکن لاکچری اشباع شده است، گفت: دولت باید به فکر تامین و تولید مسکن برای طبقات ضعیف و متوسط جامعه باشد.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از خریداران مسکن سرمایه گذاران هستند که خرید و فروش مسکن را به عنوان یک کالای مصرفی انجام می‌دهند و تقاضا برای خرید مسکن‌های ارزان قیمت کمتر است.

وزیر سابق مسکن با بیان اینکه سالانه یک میلیون تقاضا برای خرید و فروش مسکن وجود دارد، گفت: مسکن در بخش طبقات متوسط و ضعیف جامعه کم است و دولت باید در این بخش فعالیت‌های خود را تقویت کند و ساخت مسکن برای این افراد تنها از سوی دولت انجام شدنی است، زیرا که واحد‌های مسکونی لاکچری و لوکس از سوی سرمایه گذاران انجام می‌شود و نیازی به حضور و یا ورود دولت نیست.

خرم اظهار کرد: در کل کشور ۲ تا ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد و صاحبان بسیاری از این واحد‌ها پزشکان، مهندسان و اقشار مرفهی هستند که در شهر‌های اطراف مانند مشهد و یا تبریز زندگی می‌کنند و در استان تهران واحد مسکونی لوکس و یا ویلایی تهیه کرده و خالی نگه داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امسال بازار خرید و فروش مسکن راکد می‌ماند و همین امر باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، گفت: افزایش بیش از حد نقدینگی در دولت و رشد بیش از حد تقاضا از جمله دلایل افزایش قیمت در کشور است.

وزیر سابق مسکن اظهار کرد: هم اکنون افزایش بی رویه نقدینگی در کشور ایجاد شده به طوری که شاهد رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی نقدینگی هستیم و این خود به صورت مستقیم در اقتصاد کشور و حوزه مسکن تاثیرگذار است.

خرم با بیان اینکه در تهران تقاضای مسکن رو به افزایش است و خرید و فروش مسکن در طبقات ضعیف و متوسط جامعه به دلیل نبود نقدینگی متوقف شده است، گفت: اگر امسال قیمت مسکن افزایش نیابد یک اتفاق فوق‌العاده در اقتصاد کشور ایجاد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بهروز
    0

    با همین نظرات الکی‌تون پدر مردم رو در اوردین.. شما اگه حرف نزنین کسی نمیگه لالی.. من دو سال پیش خونه نخریدم چون همین حضرات گفتن پایین میاد اما الان پول خونه رو دادم رهن... واقعا که

  • گفتگو
    0

    فقط رابطه با امريكا حلال تمام مشكلات هست بخصوص صنعت مسكن . مسكن در ايران فقط راهكار سياسي برجامي دارد. مانند اهميت هوا براي انسان . اگر هوا نباشه بحث درباره زيبايي و چاق و لاغري پشمه

  • زهرا داوری
    0

    من ۸ ماه پیش خونمو فروختم نمیتونم دیگه بخرم خدا لعنتتون کنه

  • احسان
    0

    خدا ازشون نگذره که بیچاره کردن مون ، فقیر به معنای واقعی شده ایم ، شب و روز نفرین شون می کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها