شکفتن ۷ میلیون لاله رنگارنگ در بزرگ‌ترین باغ گل هلند

هرساله با آغاز بهار، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل درهایش را به روی گردشگران می‌گشاید و میلیون‌ها گردشگر را در زیبایی بی‌نظیر خود غرق می‌کند.

شکفتن ۷ میلیون لاله رنگارنگ در بزرگ‌ترین باغ گل هلند

پارک کوکنهوف باغی است تماشایی با وسعت بیش از ۳۲ هکتار که در جنوب هلند قرار دارد. هرساله ۷ میلیون پیاز گل‌های هلندی در این باغ با دست و بدون کمک ماشین‌آلات کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها، این پارک منظره‌ای بدیع به خود می‌گیرد.

در این باغ لاله‌های محبوب هلندی با بیش از ۸۰۰ گونه به نمایش گذاشته می‌شوند، اما در میان آن‌ها گل سنبل و گل نرگس نیز وجود دارد که همه به شکل رودخانه‌ای مرتب و رنگارنگ کاشته شده‌اند. سالانه بیش از ۱۰۰ نفر از گروه تدارکات سلطنتی در این جشنواره شرکت می‌کنند و هرکدام بهترین پیاز گل‌ها را برای کاشت به همراه می‌آورند. کوکنهوف نه‌تنها مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است بلکه مکانی است که کشف صنعت پروش گل هلند را ممکن می‌سازد.

درحالی‌که قرن‌هاست اسم هلند با لاله گره‌خورده است و میلیون‌ها دلار صرف صنعت پرورش گل لاله در این کشور شده است. اما گفته می‌شود برای اولین بار در قرن شانزدهم بود که ترکیه‌ای‌ها گل لاله را به هلند شناساندند، اما قطعاً در هیچ جای دیگری مثل هلند نمی‌توان چنین چیز شگفت‌آوری داشت. محبوبیت گل لاله در قرن هفدهم میلادی در دوران طلایی هلند (دوران طلایی هلند, به هلندی: Gouden Eeuw؛ به انگلیسی: Dutch Golden Age به دوره‌ای در سدهٔ هفدهم میلادی در هلند گفته می‌شود که سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر در این کشور به اوج شکوفایی خود رسید و به شهرتی جهانی دست‌یافت.) افزایش یافت. در این زمان، لاله‌ها بسیار محبوب شدند که تا زمان سقوط حباب اقتصادی گل لاله (جنون گل لاله به انگلیسی: Tulip mania، به دوره‌ای در عصر طلایی هلندی (مابین سال‌های ۱۶۳۴ تا سال ۱۶۳۷ میلادی) گفته می‌شود که قیمت برای پیاز تازه معرفی‌ شده گل لاله به سطح فوق‌العاده بالا رسید و سپس به‌طور ناگهانی سقوط کرد. جنون گل لاله اولین حادثهٔ حباب اقتصادی و یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا به شمار می‌آید.) به‌عنوان پول رایج کشور داد و ستد می‌شدند.

تاریخ کوکنهوف که به باغ آشپزخانه معروف است به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. زمانی از این باغ به‌ عنوان محلی برای کاشت میوه و سبزیجات آشپزخانه تایلینگن Teylingen استفاده می‌شده است. قلعه کوکنهوف در سال ۱۶۴۱ و در نیمه قرن نوزدهم ساخته‌ شده که به خاطر طراحی آن به باغ اروپایی نیز مشهور است. در سال ۱۹۴۹ گروهی از بیست صادرکننده پیاز گل، به این فکر رسیدند که این پارک را به‌ عنوان یک نمایشگاه گل دائمی بهاره استفاده کنند و از مزایای به نمایش گذاشتن محصولاتشان بهره ببرند.

امروزه باغ گل کوکنهوف هلند از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه می درهای خود را به روی بازدیدکنندگانی که از سرتاسر جهان برای تماشای لاله‌های رنگارنگ کوکنهوف می‌آیند باز می‌کند. کوکنهوف به‌عنوان یکی از زیباترین باغ‌های جهان به حفظ و پابرجا نگه‌داشتن سنت گل لاله هلندی کمک می‌کند.

منبع: لست سکند

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها