سونی اطلاعات بیشتری در مورد نسل نهم کنسول بازی خود منتشر کرد

شرکت سونی امروز در جریان کنفرانسی از برخی توانمندی‌های بالقوه نسل بعدی کنسول‌های بازی ویدیویی خود رونمایی کرد و از تحولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اساسی در آینده نزدیک خبرداد.

سونی اطلاعات بیشتری در مورد نسل نهم کنسول بازی خود منتشر کرد

در جریان این ارائه، اگرچه سونی هیچ تصویری از پلی‌استیشن 5 منتشر نکرد اما ویدیویی را پخش کرد که در آن سرعت بارگذاری و کیفیت پردازش گرافیک‌های پیچیده توسط سخت‌افزار این کنسول جدید با نسل قبلی آن (پلی‌استیشن 4) مقایسه شده بود. طبق ویدیویی که سونی منتشر کرد، به نظر می‌رسد که سرعت این کنسول بازی تا ده برابر نسخه کنونی افزایش خواهد یافت.
به‌علاوه سونی گفت که قرار است تا با همکاری رقیب دیرینه خود مایکروسافت، زیرساخت شبکه ابری پلی‌استیشن نیز بهبودی اساسی پیدا کند. به گفته سونی، نسل بعدی پلی‌استیشن صاحب یک پردازنده هشت هسته‌ای Ryzen ساخت AMD باشد. این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی Navi شرکت AMD توان پردازشی گسترده‌ای را برای کنسول جدید فراهم خواهد کرد. به‌جز افزایش سرعت بارگذاری سیستم و کاهش وقفه‌های پردازشی در هنگام اجرای بازی، پشتیبانی بیشتر و بهتر از بازی‌های واقعیت مجازی، قرارگیری بازی‌های بزرگ روی شبکه‌های ابری ازجمله ویژگی‌های اعلام‌شده این کنسول به شمار می‌رود.


منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها