گزارش بیزینس اینسایدر از افزایش تنش بین ترامپ و ایران ؛

در صورت جنگ با ایران، یک فاجعه در انتظار آمریکا است/ نظر اعضای کنگره درباره برخورد با ایران چیست؟

بیزینس اینسایدر تاکید دارد که اگرچه آمریکا قدرت اول نظامی جهان است اما در صورت درگیری نظامی با ایران، و ضربات جبران‌ناپذیری خواهد دید.

در صورت جنگ با ایران، یک فاجعه در انتظار آمریکا است/ نظر اعضای کنگره درباره برخورد با ایران چیست؟

به گزارش خبر فوری ، بعد از توییت‌های پیاپی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و افزایش تنش در منطقه بسیاری از رسانه‌های غرب نسبت به این حوادث و جریانات واکنش نشان دادند.

بیزینس اینسایدر در تحلیلی نوشت که اکنون ایران و آمریکا در لبه تیغ قرارگرفته‌اند و با افزایش تنش‌ها ممکن است بین این دو کشور برخوردی نیز به وجود بیاید.

تنش در قلب خاورمیانه؛ ایران پاسخ آمریکا را می‌دهد

طبق گزارش بیزینس اینسایدر هم اکنون تنش در منطقه خاورمیانه به شدت افزوده شده است. آمریکا دائما مدعی است که خطر و تهدیدی ناشناخته از جانب ایران نیروهای این کشور را دنبال می‌کند. به همین دلیل، جان بولتون ترامپ را قانع کرده است که ناوها و هواپیماهای آمریکا را به سمت خلیج فارس و پایگاههای آمریکا سرازیر کند.

بیزینس اینسایدر تاکید دارد که علت ارسال سلاح توسط آمریکا و منبع خطر حس شده نامشخص است؛ اما مقامات آمریکایی مدعی‌اند احتمال حمله نظامی ایران و متحدانش به آمریکا و متحدانش بالا رفته است.

از طرفی، ایرانی‌ها نشان داده اند که دوست ندارند جنگ کنند اما آماده‌ پاسخ به آمریکا و تهدیداتش هستند. آنها غنی سازی اورانیوم خود را از سر گرفته اند و می‌خواهند پاسخ تحریمهای آمریکا را بدهند.

نظر اعضای کنگره در رابطه با برخورد با ایران؛ دموکراتها مخالفند

در این میان، بین اعضای کنگره در مورد تنش نظامی در خاورمیانه اختلاف است‌. دموکراتها مخالف درگیری نظامی با ایران هستند و تاکید دارند تصمیم‌گیری در مورد هرگونه جنگی باید توسط کنگره و نه کاخ سفید گرفته شود.

جمهوری‌خواهان اما مقصر تنش را ایران دانسته و از ترامپ می‌خواهند با قدرت در مقابل ایران بایستد.

چرا جنگ آمریکا با ایران فاجعه بار است؟

بیزینس اینسایدر پس از مرور تاریخ روابط ایران و آمریکا و تنشهای این دو کشور با یکدیگر، سعی دارد آسیبهایی را که آمریکا پس از جنگ احتمالی با ایران می‌بیند بشمارد.
نویسنده معتقد است جنگ با ایران برای آمریکا به مراتب فاجعه بارتر از جنگ با عراق در سال ۲۰۰۳ است.
ایران ۸۲ میلیون جمعیت دارد. چهاردهمین قدرت نظامی دنیا است و حدود ۵۲۳ هزار نیروی مسلح فعال(و ۲۵۰ هزار نیروی ذخیره) در اختیار دارد.
از این جهت، هم توان نظامی ایران از عراق بیشتر است و هم جمعیتش.

اما مهم‌تر از این فاکتورها، متحدین ایران هستند. ایران بر خلاف عراق سال ۲۰۰۳ چند متحد قدرتمند منطقه ای دارد که در صورت جنگ به کمک ایران می‌شتابند. به جز حزب الله لبنان گروههای مختلفی در عراق از ایران حمایت می‌کنند. گروههایی که آمریکا مدعی است تا کنون چندصد نیروی ویژه آمریکایی را در عراق از پا درآورده اند.
ایران همچنین مرزهای مشترکی را با برخی از کشورهای متحد آمریکا دارد. مناطقی مانند ترکیه و عراق و افغانستان که آمریکا در آنها پایگاه نظامی دارد. وضعیت سیاسی و استراتژیک بسیاری از این کشورها باثبات نیست و در صورت افزایش تنش می‌توانند علیه آمریکا اقدام‌نمایند.
همچنین ایران دو متحد ژئوپولیتیک جهانی دارد: روسیه و چین. مشخص نیست در صورت جنگ، اینها چه واکنشی به این موضوع نشان خواهند داد.

اما خطر بزرگتر برای آمریکا نفت است. در صورت بحران نظامی در منطقه ایران می‌تواند تنگه هرمز را که شاهرگ نقل و انتقالات نفتی است، ببندد. طبق تحلیل واشنگتن پست، در صورت بسته شدن تنگه هرمز، قیمت نفت به صورت سرسام آوری در کوتاه مدت بالا می‌رود.
بیزینس اینسایدر در انتهای گزارش خود تاکید دارد که اگرچه آمریکا قدرت اول نظامی جهان است، اما شواهد گویای این است که در صورت درگیری نظامی با ایران، ایالات متحده آسیب‌های مختلف و ضربات فاجعه باری خواهد دید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مسعود شکرخدایی
    0

    با سلام امریکا هر موقع که خودش در جنگ حضور داشته با تمام قدرتش شکست خورده چون متخاصم ومهاجم بوده وبرای ملتش جنگ نکرده فقط برای منافع از دست رفته اش جنگیده ودر جنگ ویتنام مشخص است فقط بازور بمب اتم در ژاپن که هزاران مردم بیگناه را کشت و با این شرایط به پیروزی رسید البته این اسمش پیروزی نیست چون پا فشاری ومقاومت ژاپنی ها وادارش کرد این کار رابکند ودر صورت ادامه جنگ حتما شکست میخورد

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ تو نبودی ایران بود به خدا قسم آمریکا و اسرائیل جرات ندارن حمله کنن ما ما عراق نیستیم

  • سلام
    0

    وضعیت مملکت طوری شده، ادم به هیچکس اعتماد نداره،همه جانماز اب میکشن، بخدا قسم از گرون شدن جنسا به اندازه فساد این فرزندان شیطان ناراحت نشدم. شما فک کن،شخصی که بنیانگذار پلیس ۱۱۰ ایرانه، به جرم فساد مالی میگیرنش، اخه لامذهب مگه تو قرار نیس بمیری،مگه از مرگ هراس نداری،از خدا نترسیدی؟چند سال دیگه زنده ای اخه؟ به بهشت و جهنم اعتقاد نداری!! اخه لامذهب تا اینجا که همه وعده های خدا صادق بود. به هر حال، مثل اینکه شیطان به هدفش رسیده، فقط منتظر یکی دیگه از وعده های حق الهی هستم که اون هم ظهور حضرت مهدی موعود هست.که ان شا الله ریشه فساد و مفسدین رو از روی زمین محو خواهند کرد. چه زیبا توصیف میکنه خدا :که بسیاری از انسانها نا سپاسن.

  • میلاد دایمی احدی
    0

    اگه امریکا یک درصد مطمعا بود که میتونه ایرانو شکست بده مثل عراق الان ایرانو زده بود ولی اینو میدونه که اگه حرکتی بکنه ایران جوابشو با قاطیت میده امریکا کشوریه ضعیف کش اقای ترامپ امریکا قدرت اول نیست بلکه ایرانه دیدی که چطوری از کشور خودش از سوریه از عراق در مقابل داعش و شما دفاع کرد شما هم هرکاری کردین شکست خوردین پس با ایران کلکل نکن چون ایرانی جماعت هیچ وقت از مردن نمیترسه اینو بدون با پیشرفتی که ایران تو سلاح پیدا کرده تا چند سال دیگه جای تورو تو دنیا میگیره بخاطر همینم هست که داری میسوزی پس بسوز که دیگه کاری از دستت بر نمیاد

  • محمد نوری
    0

    چند سالی است که بخاطر تحریم واقعا به عده ای زیادی خیلی سخت گذشته وهر روز فقیرتر میشوند اما بخدا لحظه شماری میکنم جنگ بشه شاید بتوانم صد نفر از اهل جده و ریاض را تکه تکه کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها