وجود بیش از ۸ هزار پرونده دارای مشکل هویتی در سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: عدم ثبت به موقع وقایع حیاتی در زمان قانونی، سبب شده تا بیش از ۸ هزار پرونده دارای مشکلات هویتی در استان داشته باشیم که با رسیدگی به ۷ هزار پرونده از این تعداد، حدود ۳۰ هزار نفر شناسنامه دار شدند.

وجود بیش از ۸ هزار پرونده دارای مشکل هویتی در سیستان و بلوچستان

راحت دهمرده در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان افزود: سیستان و بلوچستان دهمین استان کشور به لحاظ جمعیتی است.

وی گفت: براساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار نفر است که ۳ و نیم درصد جمعیت کشور در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ اردیبهشت به مناسبت ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

رضا راحت دهمرده بیان کرد: تولید و انتشار آمار انسانی و جمعیتی از جمله اهداف مهم اداره ثبت احوال برای تصمیم گیری مناسب در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان براساس آمار سهم ۳.۵ درصدی از کل جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۴۸.۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهری و ۵۱.۵ درصد در حوزه روستایی زندگی می‌کنند که از این حیث بالاترین درصد جمعیت روستایی کشور در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه هفتم رشد سالانه جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و شهرهای سراوان با ۳.۸ درصد بالاترین رشد جمعیت و سیستان با ۲ درصد کمترین رشد جمعیتی را به خود اختصاص داده است.

دهمرده در حوزه تراکم نسبی جمعیت گفت: میانگین تراکم جمعیت کشور ۴۹ نفر در هر کیلومتر مربع است که در این میان استان سیستان و بلوچستان با ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز بارداری‌های پرخطر، مرگ و میر مادران باردار و بیماری تالاسمی را مهم‌ترین مشکلات سلامت در سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب استان عنوان کرد.

امینی فرد افزود: با اقدامات انجام شده، میزان مرگ و میر مادران باردار در سال گذشته از ۲۱ مورد به ۱۳ مورد کاهش یافته است، که با اطلاع رسانی در زمینه مراقبت‌های بارداری و مراجعه به خانه‌های بهداشت می‌توان این آمار را باز هم کاهش داد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها