جان باختن ۱۱۷۵ نفر در حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان نیز حوادث ترافیکی را از جمله مشکلات جمعیت عنوان کرد و گفت: حوادث ترافیکی در استان باعث شده تا بیمه‌ها در سال ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان که معادل نیمی از بودجه‌ی عمرانی استان است، حق بیمه پرداخت کنند.

جان باختن ۱۱۷۵ نفر در حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان

رضا عبدی در جلسه شورای راهبردی جمعیت افزود: در سال ۹۷، ۱۱۷۵ نفر در حوادث ترافیکی جان باختند که این مساله سبب شده تا سیستان و بلوچستان بعد از تهران و فارس در رتبه‌ی سوم کشوری قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها، میزان تلفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان ۲۰و نیم درصد و مصدومان آن ۷ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸۶ نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی سال گذشته در سیستان و بلوچستان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، ۲۰.۵ درصد رشد داشته است.

دکتر رضا عبدی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در رتبه پنجم حوادث ترافیکی و بعد از استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارد.

وی بیشترین آمار حوادث را مربوط به حوزه شهرستان ایرانشهر دانست و افزود: ۳۱۴ فوتی در شهرستان ایرانشهر، ۲۰۴ نفر زاهدان، ۱۳۶ نفر سراوان، ۱۲۶ نفر خاش، ۱۲۵ نفر زابل، ۱۱۱ نفر چابهار و ۶۰ نفر شهرستان نیکشهر بوده است که ۸۷۶ نفر این افراد مرد و بقیه زن بودند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۷۴ دستگاه تردد شمار در سراسر استان نصب شده است که در سال گذشته ۴۶ میلیون ترددد ثبت شده که در مقایسه با سال پیش از آن (۹۶) ۱۴ درصد رشد داشته است.

تیمور باقری در حوزه ثبت تخلفات ادامه داد: ۱۸ سامانه در این رابطه وجود دارد که سرعت لحظه‌ای خودروها را ثبت می‌کند و ۵۲ سامانه در آینده نصب خواهد شد.

وی محورهای بمپور به ایرانشهر، ایرانشهر به بمپور و هیرمند به زابل را پرترددترین محورهای سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سال گذشته سه هزار و ۷۷۲ فقره تصادف در راههای ارتباطی استان به وقوع پیوسته که محورهای ایرانشهر - چابهار با ۴۸۷ فقره، نیکشهر - ایرانشهر ۲۳۷ فقره و زاهدان - خاش با ۲۰۹ فقره رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها