سهم 11 درصدی ایران در پرداخت یارانه انرژی جهان

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی.ان.جی به لزوم توجه به نظام رگولاتوری برای چهار حامل انرژی اشاره کرد و گفت: در دنیا 350 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود که سهم ایران 38 میلیارد دلار است.

سهم 11 درصدی ایران در پرداخت یارانه انرژی جهان

«اردشیر دادرس» عصر امروز (دوشنبه) در همایش چالش ها و فرصت های توسعه صنعت سی.ان.جی و نحوه پیاده سازی طرح ملی هوشمند سازی جایگاه ها گفت: نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در این راه کمک کردند تا در صنعت سی.ان.جی کارمزد جایگاه ها را دریافت کنیم.
وی افزود: مشکل جایگاه داران سی.ان.جی تنها کارمزد نیست بلکه در مورد ایمنی و هوشمندسازی جایگاه ها نیز برداشت منفی وجود دارد.
دادرس تاکید کرد: سه مورد در جایگاه های سی.ان.جی در دستور کار قرار داشت که شامل زیباسازی جایگاه ها، تست و بازرسی مخازن خودرویی و جایگاهی و ایمن سازی و استانداردسازی می شود که هوشمند سازی در سومین مورد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون هیچ گونه ابزار اندازه گیری در جایگاه ها نداریم، گفت: 40 درصد مشکل کارمزد است و مشکلات دیگر در تعامل بین اعضا و شرکت هایی است که با آنها در ارتباطیم.
به گفته دادرس، بهره برداران با شهرداری ها مشکل دارند و وجود قراردادهای متحد الشکل نیاز است.
وی مشکلات صنعت سی.ان.جی با شرکت های گاز و نفت را شامل تناسب 65 درصدی قیمت سی.ان.جی با بنزین، عدم وجود قرارداد با شرکت ملی گاز و ارایه ضمانت نامه برای قبوض یک ماهه و 45 روزه، ممنوعیت قطع گاز طبق ماده 25 فضای کسب و کار و .... دانست.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: افزایش 32 درصدی قیمت کارمزد سی.ان.جی از شنبه به مناطق شرکت گاز ابلاع شده و امیدواریم از آخر هفته اجرایی شود.
وی ادامه داد: ما به چهار گونه کارمزد نیاز داریم که شامل کارمزد پایه، فنی، درجه بندی و خرید تجهیزات است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: افزایش قیمت بنزین یک اصل ضروری است و باید سهمیه بندی بنزین با الگوی 60 لیتر برای حودروهای شخصی و 180 لیتر برای ناوگان عمومی احیا شود تا صنعت سی.ان.جی رونق بگیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد دادیم برای 4.5 میلیون خودرو گازسوز به جای یارانه 45 هزار تومانی، کارت اعتباری کارت سوخت گاز به ارزش 180 هزار تومان پرداخت شود اما قابلیت اجرا در جایگاه ها وجود ندارد زیرا طرح هوشمند سازی اجرا نشده است.
دادرس بحث کیفیت سی.ان.جی را مهم دانست و افزود: دولت توانایی پرداخت کارمزد بیشتر را ندارد.

منبع: ایرنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها