رگبار بهاری و وزش باد شدید در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در اکثر مناطق استان اصفهان به‌ویژه در ساعات عصر و شب، رگبار بهاری و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رگبار بهاری و وزش باد شدید در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود

حجت الله علی عسگریان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری جو استان اصفهان تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان اصفهان به‌ویژه در ساعات عصر و شب، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان اصفهان ۱ تا ۳ درجه کاهش خواهد یافت

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان داشت: بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان اصفهان ۱ تا ۳ درجه کاهش و کمینه دما ۱ تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در شهر اصفهان شاهد افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق هستیم، گفت: در روز سه شنبه نیز شاهد افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق هستیم.

علی عسگریان ادامه داد: روز چهارشنبه نیز برای شهر اصفهان افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در فریدونشهر ۱۱.۸ میلیمتر، در بویین میاندشت ۲.۵ میلیمتر و در چادگان ۰.۱ میلیمتر بارندگی داشتیم.

وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در نواحی شمال غرب، غرب و جنوب استان اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان تاکید کرد: به سبب تشدید شرایط ناپایدار جوی از بعدازظهر تا اوایل شب روز دوشنبه سی ام اردیبهشت شرایط تشدید بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در نواحی شمال غرب، غرب و جنوب استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات ممنوع

وی ادامه داد: همچنین وقوع بارش‌های شدید ناگهانی و تشکیل سیلاب به صورت محلی و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و بر این اساس ضمن انجام تمهیدات لازم در این خصوص توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها