بسیاری از فالوئرهای توییتری حزب برگزیت ربات هستند

بررسی ها نشان می دهد حزب جدید برگزیت در انگلیس انبوهی از فالوئرهای رباتیک دارد. طبق بررسی ها یک حساب فقط در یک روز ۸۲۳ توییت درباره موضوعی خاص منتشر کرد.

بسیاری از فالوئرهای توییتری حزب برگزیت ربات هستند

حزب برگزیت نایجل فاراژ توجه جمعیت بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و به نظر می‌رسد انبوهی از فالوئرهای توییتری پیام کمپین او را با سرعتی بی سابقه و بی وقفه منتشر می‌کنند.

نایجل فاراژ یکی از سیاستمداران انگلیسی و طرفدار برگزیت است که از سوی دونالد ترامپ «آقای برگزیت» لقب گرفته است. او که رهبر پیشین حزب استقلال انگلیس بود در ماه آوریل از حزب جدید خود یعنی «برگزیت» رونمایی کرد.

این حزب ماه گذشته اعلام کرد ۱۰۰ هزار فالوئر توییتری دارد و آن را نشانی از پشتیبانی افراد دانست. جالب آنکه از ماه گذشته تاکنون تعداد فالوئرهای آن به ۱۳۴ هزار حساب کاربری رسیده است.

اما به گفته دو محقق سایبری که به طور جداگانه فعالیت‌های این پلتفرم را بررسی کردند هرچند برخی حساب‌های کاربری از حزب فاراژ پشتیبانی می‌کنند اما رفتار بسیاری از فالوئرهای آن شبیه رأی دهندگان واقعی نیست.

یکی از حساب‌های کاربری که در ماه مارس افتتاح شده تا کنون بیش از ۲۳ هزار توییت در سه ماهه اول حضور در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است. یک حساب کاربری دیگر ۸۲۳ توییت با یک موضوع را فقط در یک روز منتشر کرده است و بسیاری از این پیام‌ها به فاصله چند ثانیه از یکدیگر منتشر شده اند.

حساب کاربری دیگری قبل از صبح دوشنبه ۶۹ توییت مختلف درباره برگزیت منتشر کرد.

پروفسور کالینا بونچوا در دانشگاه شفیلد یکی از کارشناسانی است که اطلاعات را بررسی کرده است. او می‌گوید: به طور معمول افراد عادی این گونه رفتار نمی‌کنند.

به گفته اندی پاتل یکی از متخصصان شرکت سایبری F-Secure در فنلاند بیش از ۸۸۰۰ فالوئر (حدود ۷ درصد فالوئرهادر زمان انجام بررسی) حساب‌های کاربری خود را در سه ماهه اول و دوم ۲۰۱۹ میلادی افتتاح کرده اند. از سوی دیگر بیشتر این حساب‌های کاربری بسیار فعال هستند.

هنوز مشخص نیست چه کسی در پشت این حساب‌های کاربری فعالیت می‌کند.

این در حالی است که توئیتر قبلاً اعلام کرده بود از حضور حساب‌های کاربری ربات در پلتفرم خود جلوگیری می‌کند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها