راهکارهایی برای از بین بردن استرس قبل عروسی

در مطلب زیر نکاتی درباره عروسی است که به کاهش استرس و مدیریت مراسم کمک می کند.

راهکارهایی برای از بین بردن استرس قبل عروسی

حقیقتی که درباره عروسی وجود دارد این است که ذات این مراسم در همه جا یکسان بوده و تنها ظاهر آن تفاوت دارد و گاهی ممکن است ظاهری خیلی ساده داشته باشد و یا بسیار تجملاتی باشد، نقطه اشتراک تمام عروسی ها، شکل گیری عشق بین دو انسان است که موجب شده افراد زیادی گرد هم آیند تا شروع یک زندگی مشترک را جشن بگیرند.

همیشه از عروسی به عنوان بهترین شب زندگی هر فرد یاد شده و به طبع این شب زیبا خود به خود بوجود نمی آید و باید آن را ساخت که البته با وجود کارهای زیادی که باید برای این مراسم انجام شود این فرآیند استرس زا نیاز به مدیریت دارد. استرس لذت مراسم عروسی را از بین می برد پس بهتر است استرس نداشته باشی تا زیباترین شب زندگی ات را با آرامش و خوشی سپری کنی.

در اینجا نکاتی درباره عروسی به تو میگویم که به کاهش استرس و مدیریت مراسم کمک می کند:

برای بودجه ات برنامه ریزی کن و با کنترل هزینه ها استرس را کاهش بده برای مثال سه تا چیز که برایت بیش تر از همه مهم است انتخاب کن و از صرف هزینه زیاد برای بقیه موارد صرف نطر کن.

الگوبرداری از عروسی های دیگر اشکالی ندارد اما مقایسه کردن عروسی خودت با عروسی فامیل شیوه درستی برای برگزاری مراسم نیست، مقایسه کردن یکی از عوامل استرس است. سعی کن ایده های خودت را داشته باشی یا به دنبال ایده های جدید باش، برای یافتن ایده های مطابق سلیقه خودت به pinterest و Instagram و مجله های عروسی سر بزن.

در بعضی موارد صرفه جویی کن تا اگر جایی دیگر مجبور به پرداخت هزینه اضافی شدی در برنامه ریزی هایت اختلال ایجاد نشود. در زمان بروز اختلاف نظر ها صبور باش و با آرامش مسائل را حل کن تا خاطرات خوشی از این روز ها برایت بماند برای مثال شاید همسرت با صرف هزینه زیاد برای گل آرایی مراسم موافق نباشد .
برای مواردی مثل آرایشگاه، آتلیه، تالار، گل آرایی و غیره جا هایی را انتخاب کن که قبلا نمونه کار هایشان را دیده ای و از کیفیت آنها کاملا مطمئن هستی، می توانی با کسانی که سلیقه شان مورد قبول تو هست مشورت کنی.

اگر می توانی با استفاده از پس اندازت به برگزاری بهتر مراسم کمک کن تا آن مراسمی که می خواهی شود چون این مراسم به تو و همسرت تعلق دارد و قطعا خاطرات خوشی خواهید ساخت، پس هیچ اشکالی ندارد کمی دست به جیب شوی.

شاید عروسی یکی از بهترین زمان ها برای ابراز همدلی و همراهی به شریک زندگی باشد پس در مراحل آماده سازی تدارکات عروسی همراه همسرت باش و مانند یک تیم عمل کنید تا هیچ یک از شما احساس تنهایی نکند و اگر کارها خیلی زیاد است می توانید برخی از آنها را به خانواده هایتان یا دوستانتان محول کنید تا خیلی خسته نشوید.

از کارهایی که باید انجام دهی لیست تهیه کن تا چیزی از قلم نیافتد. برای برگزاری مراسم از چند ماه قبل برنامه ریزی کن و کارهایت را انجام بده تا روزهای قبل عروسی استراحت بیشتری داشته باشی.
برای انتخاب تاریخ عروسی باید به شرایط جوی فصل هم توجه کنی برای مثال شاید در فصل زمستان امکان عکاسی در فضای باز وجود نداشته باشد.
بهتر است برای قیمت خدماتی که دریافت می کنی محدودیت ایجاد کنی تا در زمان تسویه با پرداخت هزینه اضافی غافلگیر نشوی.
اگر قصد رفتن به ماه عسل داری بهتر است بین عروسی و ماه عسل فاصله زمانی ایجاد کنی تا بتوانی در این مدت زمان پول پس انداز کنی و استرس کمتری تحمل کنی.
و در آخر باید این را بدانی که شادی مراسم به شور و نشاط تو و همسرت بستگی دارد، اگر با انرژی وارد سالن شوید مهمان ها با انرژی بیشتر همراهیتان خواهند کرد.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها