چگونگی شست و شوی مبلمان پارچه‌ای در منزل و قالیشویی

مبلمان پارچه‌ای در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند. مبلمان یکی از مهم‌ترین عناصر کاربردی و دکور در اتاق پذیرایی است. مبلمان فضای داخلی خانه را شیک و جذاب کند.

چگونگی شست و شوی مبلمان پارچه‌ای در منزل و قالیشویی

مبلمان پارچه‌ای در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند. مبلمان یکی از مهم‌ترین عناصر کاربردی و دکور در اتاق پذیرایی است. مبلمان فضای داخلی خانه را شیک و جذاب کند. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید و یا این که عادت به لم دادن روی مبل و غذا خوردن دارید، در این صورت مبلمان‌تان مرتبا کثیف می‌شود و نیاز به تمیز کردن دارد.
شست و شوی می‌تواند به کابوسی برای خانم‌های خانه‌دار تبدیل شود. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را بابت خدمات مبل شویی به شرکت‌های قالیشویی بپردازید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه قصد داریم ترفندهای طلایی را برای تمیز کردن این وسایل گران قیمت و دوست داشتنی در منزل به شما آموزش دهیم.

قبل از شروع برچسب شست و شوی مبلمان را بررسی کنید
وقتی که می‌خواهید مبلمان پارچه‌ای را تمیز کنید، باید چند نکته را درنظر بگیرید. قبل از مبل شویی باید راهنما یا برچسب مبلمان‌تان را به دقت مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است دو برچسب شست و شوی مختلف، یکی برای روکش و دیگری برای بالشتک‌های مبلمان وجود داشته باشد.

به طور معمول، چهار نوع علامت یا کد شست و شوی شامل W، S، W/S و X وجود دارد.

1. W. این علامت به معنی آن است که شما باید از شوینده‌های مایع برای شست و شوی مبلمان استفاده کنید.

2. W/S. این علامت یعنی شما می‌توانید از شوینده‌های مایع و هم شوینده‌های جامد برای مبل شویی استفاده کنید.

3. S. علامت S یعنی مبلمان حتما می‌بایست با شوینده‌های جامده تمیز شود.

4. X. اگر مبلمان شما دارای برچسب X باشد بیانگر ان است که برای شست و شوی باید از جارو برقی استفاده کنید.

تمیز کردن مبلمان با بخار شوی

اگر برچسب شست و شوی مبلمان‌تان دارای علامت‌های W یا W/S باشد می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید. استفاده از بخار شوی نه تنها مبلمان‌تان را تمیز می‌کند بلکه می‌تواند ظاهر ان را مانند روز اول نو کند.

مواد و وسایل مورد نیاز

· جارو برقی

· بخار شوی

· پارچه یا حوله تمیز

· آب ولرم

· اسپری تمیز کننده مبلمان

ابتدا با جارو برقی سطح مبلمان و بالشتک‌ها را تمیز کنید تا گرد و غبار و مو پاک شوند. نواحی که لکه‌های بزرگ دارند را با ماده تمیز کننده اسپری کنید و بین 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس، روی لکه‌ها پارچه‌ نرم تمیز و خشک قرار دهید. حالا، بخارشوی را آماده کنید. محفظه بخارشوی را با آب کافی پر کنید البته دقت کنید که محفظه نباید بیش از حد پر شود. حالا زمان تست کردن می‌رسد ابتدا ناحیه کوچکی را با بخار شوی تمیز کنید و روی ان یک تکه پارچه تمیز و خشک قرار دهید. اگر مبلمان رنگ زیادی پس داد، کل فرایند را متوقف کنید. در آخر، اجازه دهید تا مبلمان به طور کامل خشک شود. همچنین، می‌توانید برای خشک کردن سریع از سشوار یا خشک کن استفاده کنید.

تمیز کردن مبلمان با جارو برقی و سرکه
ابتدا کد شست و شوی مبلمان را چک کنید. اگر مبلمان دارای علامت X بود، می‌تواند از جارو برقی استفاده کنید. این روش برای کدهای W و W/S مناسب است.
مواد و وسایل مورد نیاز برای مبل شویی

· جارو برقی

· پارچه تمیز و خشک

· سطل

· آب مقطر

· سرکه سفید تقطیر شده

· مایع ظرف شویی

ابتدا با جارو برقی سطح مبلمان و بالشتک‌ها را تمیز کنید تا گرد و غبار و مو پاک شوند. 2 فنجان آب مقطر را با یک قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی و یک قاشق چای خوری سرکه در سطل بریزید. پارچه را با مایع بدست آمده آغشته کنید. ناحیه کوچکی را با پارچه تمیز کنید تا مطمئن شوید محلول خانگی هیچ گونه آسیبی به بافت مبلمان وارد نمی‌کند. به آرامی تمام نواحی دارای لک و چرک را پارچه تمیز کنید. پارچه را با کمی اب مقطر مرطوب کنید (دقت کنید که این بار تنها از اب مقطر استفاده کنید) و به آرامی روی نواحی دارای لک بکشید تا باقی مانده کف پاک شود. برای خشک کردن نواحی تمیز شده از یک پارچه خشک دیگر استفاده کنید. برای اطمینان از خشک شدن کامل نواحی می‌توانید از پنکه یا سشوار استفاده کنید.

شست و شوی مبل در قالیشویی
از طرفی قالیشویی‌ها خدمات مبل شویی در محل نیز ارائه می‌دهند. متخصصین مربوط به این کار در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهره گیری از دستگاه‌های مخصوص و تمام اتوماتیک مبلمان را برایتان با کیفیت بالا تمیز می‌کنند. اگر می‌خواهید با خیالی آسوده و صرف هزینه معقول مبلمان‌تان را مانند روز اول نو و براق کنید، مراکز قالیشویی بهترین گزینه است.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها