تصفیه هوای هوشمند؛ آپشن تازه در محصولات هیوندای

شرکت کره ای هیوندای قصد دارد هوای تازه و تمیز به سرنشینان محصولات خود ارایه کند. برای دستیابی به این هدف، مهندسین این کمپانی در حال توسعه یک سیستم تصفیه هوای هوشمند هستند.

تصفیه هوای هوشمند؛ آپشن تازه در محصولات هیوندای

شرکت کره ای هیوندای قصد دارد هوای تازه و تمیز به سرنشینان محصولات خود ارایه کند. برای دستیابی به این هدف، مهندسین این کمپانی در حال توسعه یک سیستم تصفیه هوای هوشمند هستند که می تواند به طور پیوسته کیفیت هوای داخل کابین را کنترل کرده و در صورت تشخیص وجود ذرات مضر، نسبت به پاک سازی آن اقدام کند. این سیستم نتایج فعالیت های خود را به صورت لحظه ای در اختیار راننده و دیگر سرنشینان می گذارد.


عملکرد سیستم هیوندای به سنسورهای لیزری وابسته است. این سنسورها در داخل کابین تعبیه شده و می توانند عالی، خوب، متوسط یا ضعیف بودن کیفیت هوای موجود را تشخیص دهند.

چنانچه کیفیت هوا دارای درجه عالی یا خوب باشد، سیستم هیوندای به حالت انتظار (Standby) می رود. در صورت تنزل به رتبه های پایین تر، سیستم تصفیه سازی وارد عمل شده و دوباره کیفیت هوا را به درجه عالی باز می گرداند. این فرایند به منظور حفظ وضعیت مطلوب، به شکلی مداوم تکرار می شود.

هیوندای از طریق یک نمایشگر لمسی امکان چک کردن لحظه ای کیفیت هوای داخل کابین را برای سرنشینان داخل خودرو فراهم می کند.

تکنولوژی کره ای ها قبل از ورود راننده به خودرو نیز می تواند وظیفه خود را انجام دهد. ظاهرا اپلیکیشنی برای این کار طراحی شده که از طریق آن می توان سیستم تصفیه هوا را برنامه ریزی کرد.

شاید بدانید که محصولات جدید هیوندای به دستیار الکسا مجهز هستند. به همین خاطر می توان با صدور فرمانی صوتی مثل "الکسا دمای اتاق خودروی من را در 72 درجه (فارنهایت) تنظیم کن و کیفیت هوا را در درجه عالی قرار بده" قبل از ترک محل کار، شرایط دلخواه را رقم زد.

مطمئنا اولین گام برای حصول اطمینان از تنفس هوای پاک توسط سرنشینان، جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به داخل کابین است. جهت تحقق این امر، هیوندای به تکنولوژی به دام انداختن ذرات متوسل شده و بوسیله فیلترهای پیشرفته تا 99 درصد از ذرات را جذب می کند.


سیستم هیوندای قابلیت دفع بوی مبتنی بر زغال چوب (charcoal) را نیز دارا بوده و در صورت تشخیص وجود ذرات زیاد می تواند به طور خودکار شیشه ها را ببندد.

هنوز مشخص نیست که سیستم پیشرفته و کاربردی هیوندای دقیقا چه زمانی به مدل های تولیدی راه خواهد یافت؛ همچنین اعلام نشده آیا این سیستم در تمامی مدل ها عرضه خواهد شد یا به مدل های رده بالا منحصر خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها