وزارت خزانه‌داری آمریکا بازهم درخواست کنگره برای ارائه اسناد مالیاتی ترامپ را رد کرد

وزیر خزانه‌داری آمریکا مجددا درخواست کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اسناد مالیاتی ترامپ را رد کرد و آن را سیاسی‌کاری خواند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بازهم درخواست کنگره برای ارائه اسناد مالیاتی ترامپ را رد کرد

به گزارش خبر فوری ، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، بار دیگر درخواست کنگره برای ارائه جزئیات اسناد مالیاتی ترامپ را رد کرد.

منوچین در یک مقاومت دیگر در برابر کمیته، درخواست دموکرات‌های کنگره برای دریافت جزئیات اسناد مالیاتیترامپ در سال‌های ریاست جمهوری و سال‌های قبل از آن را رد کرد.

*درخواست به دو سازمان دولتی آمریکا

ریچارد نیل، دبیر کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک هفته پیش درخواست دریافت جزئیات اسناد مالیاتی ترامپ را هم به وزارت خزانه‌داری آمریکا و هم به سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور ارسال کرده است.

منوچین اخیرا طی نامه‌ای به کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان ادعاهای گذشته خود را مجددا تکرار کرده و گفته است هیچ مبنای قانونی در درخواست دموکرات‌ها وجود ندارد.

دیوید مورگان، کارشناس رویترز، می‌گوید: دموکرات‌ها مدعی هستند که برای ارائه این درخواست رویکردی قانونی دارند چرا که آنها می‌خواهند ببینند که سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا چگونه به فعالیت‌های مالی ترامپحسابرسی کرده است.

آنها قدرت نظارت بر سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا را دارند اما جمهوری‌خواهان می‌گویند که این مسئله تنها بهانه‌ای برای سیاسی‌کاری در راستای تاثیرگذاری بر انتخاب ترامپ در انتخابات پیش روی سال 2020 است.

*درخواست نمایندگان مبنای قانونی دارد

ریچارد نیل برای اثبات قانونی بودن این درخواست بارها به قانون مبارزه با فساد فدرال که این قانون وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به ارائه اسناد به کنگره می‌کند،‌ اشاره کرده است.

این نماینده ارشد آمریکایی اعلام کرده که به احتمال زیاد طی هفته آینده موضوع سر باز زدن سازمان‌های آمریکایی در ارائه اسناد مالی ترامپ را به دادگاه خواهد کشاند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از گزینه‌های موجود دیگر برای تعامل در این زمینه استفاده خواهد کرد یا خیر؟ گفت:‌من فکر می‌کنم بهترین گزینه مراجعه به دادگاه است.

مورگان معتقد است نیل کاملا مشخص کرده که بر اساس به درخواست نمایندگان عمل خواهد کرد و نمایندگان می‌‌گویند که این موضوع باید در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

دعوی قضایی و کشیدن شدن این موضع به دادگاه طی ماه‌های آینده نشان خواهد داد که کنگره در اعمال فشار به دولت آمریکا چقدر قدرت دارد.

در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ نخستین نامزد در 40 سال گذشته بود که سنت انتشار اسناد مالیاتی توسط نامزدها را شکست و آنها را منتشر نکرد.

ترامپ مکررا گفته که هیچ اجباری برای انتشار اسناد مالیاتی خود ندارد. ترامپ می‌گوید من مشکلی با این قضیه ندارم اما تا وقتی که اسناد من در حال حسابرسی است، من مالیات خود ارائه نمی‌دهم.

*سود و زیان ترامپ و بدهی 350 میلیون دلاری

خودداری وزارت خزانه‌داری آمریکا یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دفتر اصول اخلاق دولتی آمریکا جزئیات فعالیت مالی ترامپ را افشا کرد که نشان می‌داد درآمد ترامپ از تفرجگاه وی در فلوریدا کاهش یافته، درآمد هتل‌های بین‌المللی ترامپ در واشنگتن افزایش نسبی را تجربه کرده و وی حداقل 350 میلیون دلار بدهی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها