گمانه‌زنی‌های اسکاری در جشنواره کن/ کدام فیلم‌ها نامزد دریافت اسکار ۲۰۲۰ می‌شوند؟

به احتمال فراوان تعداد زیادی از فیلم‌ها و بازیگران حاضر در جشنواره فیلم کن، در اسکار سال آینده نیز حضور خواهند داشت.

گمانه‌زنی‌های اسکاری در جشنواره کن/ کدام فیلم‌ها نامزد دریافت اسکار ۲۰۲۰ می‌شوند؟

جشنواره فیلم کن هر ساله برای بهترین‌های سینما جشن می گیرد و بسیار هم مورد علاقه فیلمسازانی همچون ترنس مالیک، پدرو آلمودوار، کن لوچ بوده است؛ کسانی که ترجیح می‌دهند آخرین آثار خود را در این جشنواره فرانسوی به نمایش بگذارند.

اما با تمام برگزیدگان و زرق و برق جشنواره کن، همه توجهات به سوی جوایز اسکار است. فیلم «مارتی» تنها برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن (نخل طلای بهترین فیلم) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم سال از آکادمی اسکار هم شد. البته فیلم‌های دیگری همچون «پیانو» و «داستان‌های عامه پسند» نیز که موفق به دریافت جایزه از کن شده بودند، به عنوان نامزد بهترین فیلم در آکادمی حضور داشته اند.

امسال نیز فیلم‌ها زیادی در جشنواره کن شانس حضور در اسکار و حتی برنده شدن آن را دارند که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۱) فیلم سینمایی «راکتمن» که محصول کمپانی پارامونت است، با قدرت کارش در جشنواره کن را آغاز کرد. مخاطبان، فیلم راکتمن را با فیلم حماسه کولی که سال گذشته نامزد اسکار شده بود و در چندین بخش موفق به دریافت جایزه شد، مقایسه می‌کنند. «راکتمن» در ژانر موزیکال فانتزی و بیوگرافی التون جان است. تارون اگارتون که نقش این فرد را در فیلم بازی می‌کند با حرکاتی که با چشمان ترسناکش انجام می‌دهد مخاطبان را طلسم می‌کند و نشان داده که یک بازیگر توانمند است. حتی اگر راکتمن نتواند خودش را به اسکار برساند، قطعا در مرکز توجه جوایز گلدن گلوب خواهد بود.

۲) فیلم سینمایی «درد و افتخار» به کارگردانی پدرو آلمودوار نیز در جشنواره کن مورد استقبال قرار گرفت. کمپانی سونی این فیلم را در پاییز اکران خواهد کرد تا بتواند در اسکار شرکت کند. آلمودوار، یک بار با فیلم «با او حرف بزن» جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی را دریافت کرده و همان سال هم نامزد بهترین کارگردانی شد. اگر سینمای اسپانیا این فیلم را برای حضور در اسکار ثبت کند، این فیلم می‌تواند یکی از نامزد‌های بخش فیلم‌های بین المللی اسکار (که پیش از این با نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد) حضور پیدا کند. همچنین صحبت‌هایی به میان آمده است که آنتونیو باندراس برای بازی شایسته اش در این فیلم برای اولین بار نامزدی اسکار را تجربه کند.

۳) فیلم سینمایی «بینوایان» محصول کمپانی آمازون نیز به نظر می‌رسد یکی دیگر از نامزد‌های اسکار در سال آینده باشد. این کمپانی سال گذشته با فیلم «جنگ سرد»، توانست به بخش نامزد‌های بهترین فیلم خارجی زبان، کارگردانی و بهترین فیلم برداری راه پیدا کند.

۴) نماینده کره جنوبی نیز با نام «پارازیت» از دیگر نامزد‌های احتمالی بخش خارجی زبان اسکار ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. کارگردان فیلم سینمایی به نام بونگ جون هو با فیلم‌هایی مثل «میزبان» و «خاطرات قتل» توسط کارگردان بزرگی همچون کوئنتین تارانتینو مورد تحسین قرار گرفته است. اگر این اتفاق برای کارگردان کره‌ای رخ دهد او به اولین فیلمساز کره‌ای تبدیل خواهد شد که توانسته نامزدی اسکار را کسب کند.

۵) در این میان همچنین صحبت‌هایی در مورد نامزدی ویلم دفو در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار می‌شود که در صورت تحقق، او پنجمین نامزدی خود را با فیلم سیاه و سفید «فانوس دریایی» رقم خواهد زد. دفو دو بار به صورت متوالی با فیلم‌های «پروژه فلوریدا» و «دروازه ابدیت» نامزدی اسکار را تجربه کرده است و شانس این را دارد که امسال آن را تصاحب کند.

۶) اما در نهایت سوال بزرگ این است که فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» به کارگردانی تارانتینو در رقابت اسکار چگونه ظاهر خواهد شد. تارانتینو اگر فیلمی با الهام از فیلم «داستان‌های عامه پسند» خود که ۲۵ سال پیش در کن اکران شد، ساخته باشد کمترین چیزی که میتوان برای آن در نظر گرفت این است که در بیشتر بخش‌ها نامزد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها