سردار کمالی: بخشش اضافه خدمت در کار نیست

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد که عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا تأکید می‌کنم که غایبان منتظر بخشش نباشند.

سردار کمالی: بخشش اضافه خدمت در کار نیست

سردار موسی کمالی در خصوص بخشش غیبت از سربازی گفت: در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تفاوت کرده و هم اکنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: افرادی که می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند.

او در خصوص اینکه چرا اضافه خدمت به صورت کلی بخشیده نمی‌شود، گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده که عده‌ای نسبت به اجرا و تمکین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه اینگونه تلقی شود که حتماً بخششی در کار است و به موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نکنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده که بی‌قانونی به وجود آید و لطف مکرر به عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به صورت کلی انجام نخواهد شد.

سردار کمالی افزود: باید تفاوتی بین کسی که به قانون احترام گذاشته و به موقع خود را معرفی کرده با کسی که تخلف قانونی دارد لحاظ شود و این عادلانه است.

او به جوانانی که دارای غیبت از خدمت سربازی هستند تاکید کرد که منتظر بخشش نباشند و خود را معرفی کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که متأسفانه هر ساله تعدادی از مشمولان فکر می‌کنند که بخشش در کار است و از اجرای قانون تمکین نکرده و به خدمت نمی‌روند تصریح کرد: ممنوعیت خروج از کشور، ادامه تحصیل، استخدام، کار در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تأسیس شرکت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است.

سردار کمالی اعلام کرد: نیروی انتظامی می‌تواند طبق قانون، سربازان غایبی را که در مغازه‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارند، شناسایی کرده و به مراجع قانونی معرفی کند؛ همچنین شرکت‌هایی که سربازان غایب را به کار گیرند جریمه شده و برای بار اول هزینه یک سرباز یعنی ۱۰ میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر باید هزینه ۳ سرباز یعنی ۳۰ میلیون تومان را به عنوان جریمه به حساب خزانه واریز کنند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • میلاد
    0

    آقا همش تهدید همش زور ، یه بار با خودت فکر کردی آقای کمالی اون کسی که نیومده خدمت شاید هزارتا مشکل داره ، هیچ وقت نتونستم وام بگیرم ، چون بانک ها کلی سنگ انداختن جلو پام با کلی بدبختی درس خوندم به هزار در زدم استخدام نشدم چون پارتی دارها تو اولویت بودن ، بابا بزار به درد خودمون بمیریم زندگیمونو بکنیم ..هی تهدید هی تهدید مگه برده گیر اوردید ...کی رفت جلو دزدی ها رو بگیره ، کی بیکاریو گرونیو حل کرد بسه دیگه ترو خدا همه قانون شکنای مملکت من سرباز فراریم که صبح تا شب جون میکنم یه لقمه نون حلال در بیارم بیا دستگیر کن اصلا بکشم راحتم کن

  • سید
    0

    چ وضعشه ؟؟ دموکراسی کجا رفته ؟؟ دیکتاتوریه ؟؟ عوض کنین این شیوه مضخرف سربازی رفتن رو !! دو سال عمر مارو هدر میدین که چی ؟؟ چرا سربازی حرفه ای رو انجام نمیدین ؟؟ 2 سال باید از کار وزندگیمون که من خودم کار آفرینم و به 20 نفر نون میرسونم ول کنم برم برای فرماندم چایی ببرم؟؟؟ شرفتون کجا رفته ؟؟ همش سانسور حرفهای مردم !! اینه حکومت مردمی و حکومت امام علی ؟؟؟ خود همین سایت عمرا اگه نظر منو تایید کنه ، نهایتا هم بخواد تایید کنه خودش سانسورش میکنه !! دارم به تو میگم سانسور چی !!! شماهایی که با سانسور کردم عقاید و نظرات ما پدر انقلاب و اسلام رو در آوردین !! شما هایی که دارین تنفر بوجود میارین و مردم رو از همه چیز زده میکنین و غرب زده شون کردین ...... آقای سردار کمالی ، این شیوه سربازی درست نیست !! حقوق بزار اختیاری کن ببین کمبود نیروهم ندارین ، اشتغال زایی هم کردین ! عمر کل ملتی که میتونن توی زمینه های دیگه مفید کار کنن رو هم تلف نکردین !!! یخورده فکرتونو باز کنین ! مثل امام علی حکومت کنین ، بزارین ماها حرفمونو بزنیم ... اینقدر دنبال خفه کردن و سانسور کردنمون نباشین ! یاعلی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها