احتمال آبگرفتگی معابر در ۵ شهرستان استان یزد وجود دارد

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد نسبت به آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های تفت، مهریز، بافق، بهاباد و خاتم هشدار داد.

احتمال آبگرفتگی معابر در ۵ شهرستان استان یزد وجود دارد

سیدعباس میرحسینی اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و با گذر امواج متناوب، از امروز تا سه‌شنبه، جوی ناپایدار برای استان یزد پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس برای امروز باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده به ویژه در مناطق جنوبی و ارتفاعات و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدید و گرد و غبار موقتی در برخی نقاط به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی و ارتفاعات شهرستان‌های خاتم، بافق، بهاباد، تفت و مهریز رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

میرحسینی عنوان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست بنابراین لازم است نسبت به انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی اقدام شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد یادآور شد: فردا هوای استان یزد قسمتی ابری، از بعدازظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک موقتی، در برخی نقاط به وی‌ژه در مناطق جنوبی، شرقی و ارتفاعات، رگبار باران توأم با رعد و برق است.

وی با بیان اینکه دمای هوای یزد امروز در گرم‌ترین ساعات به ۳۲ درجه می‌رسد، افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش یک تا دو درجه‌ای هوا مواجه خواهیم بود.

میرحسینی، گرم‌ترین نقطه استان یزد را شهرستان بافق اعلام کرد و گفت: دمای هوای بافق امروز در گرم‌ترین ساعات به ۳۵ درجه رسید.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها