رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرفوری:

بودجه شهرداری تهران کفاف پرداخت بدهی‌های انباشت شده را نمی‌کند/ حتی با استقراض ، بدهی پیمانکاران و اشخاص حقیقی را پرداخت می‌کنیم

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: بیش از 30 هزار میلیارد از بدهی‌‌های شهرداری بدهی بانکی است، طبیعی است که بدهی پیمانکاران کمتر از این میزان و حدود 10 هزار میلیارد است که در طول این 14 سال انباشت شده است.

بودجه شهرداری تهران کفاف پرداخت بدهی‌های انباشت شده را نمی‌کند/ حتی با استقراض ، بدهی پیمانکاران و اشخاص حقیقی را پرداخت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، بحث بدهی‌های شهرداری دوره قبل بحث تازه‌ای نیست، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که مدیریت شهری از دوره‌های پیش به پیمانکاران، بانک‌ها و اشخاص حقیقی بدهکار است. ه فته گذشته نیز تعدادی از پیمانکاران شهرداری پیشین با تجمع مقابل ساختمان شورای شهر تهران ، از مجموعه مدیریت شهری، طلب کمک کرده بودند. اما شورای شهر و شهرداری چه برنامه‌ای برای بازپرداخت بدهی‌ها دارد؟ مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: بدهی پیمانکاران و اشخاص حقیقی در اولویت ماست، باید بتوانیم آن را پرداخت کنیم، حتی از طریق استقراض.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درباره میزان بدهی‌های مدیریت شهری پیشین گفت: جزییات تجمع بدهی‌ها و بحث گزارش جزییات آن در دستور کار صحن شورا قرار دارد.

مجید فراهانی درخصوص بدهی‌های شهرداری و بدهکاران شهرداری تهران تاکید کرد: این گزارش نشان می دهد که در حال حاضر بیش از 60 هزار میلیارد بدهی وجود دارد. بدهی‌های مالیاتی یا بحث‌های بیمه‌ای. همچنین شهرداری تهران به بانکها و افراد حقیقی در بحث تملک زمین، پیمانکاران نیز ... بدهی دارد.

وی ادامه داد: بیش از 30 هزار میلیارد از بدهی‌‌های شهرداری بدهی بانکی است، طبیعی است که بدهی پیمانکاران کمتر از این میزان و حدود 10 هزار میلیارد است که در طول این 14 سال انباشت شده است.

فراهانی افزود: حجم بدهی متناسب با بودجه شهرداری نیست به طور مثال اگر بودجه شهرداری را در سالی که گذشت حدود 18 هزار میلیارد بود که از این میزان 7 هزار میلیارد دستمزدها 6 هزار میلیارد برای هزینه‌های جاری شهرداری در نظر گرفته می‌شود، همچنین با استناد به پرداختی‌هایی که شهرداری به بحث اجرای پروژه‌ها می‌کند، طبیعست بودجه شهرداری کفاف تسویه بدهی‌های انباشت شده در طول این سال‌ها را نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که با زمانبندی درست در بحث پرداخت بدهی‌ها قدم برداریم و هزینه اضافی تولید نکنیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره اقداماتی که مدیریت شهری می‌تواند برای بازپرداخت بدهی‌ها اتخاذ کند نیز تاکید کرد: رویکرد ما پرداخت بدهی‌های پیمانکاران و اشخاص حقیقی است و این موضوع برای ما اولویت دارد، ما در تلاش هستیم که بدهی‌های آنان را بعضا حتی شده از طریق استقراض نیز پرداخت کنیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها