چطور از گوگل مپ برای نشان دادن موقعیت مکانی خود استفاده کنیم؟ +آموزش تصویری

با استفاده از اپلیکیشن گوگل مپ به سادگی می‌توانید موقعیت مکانی خود را برای کاربری دیگر مشخص کنید.

چطور از گوگل مپ برای نشان دادن موقعیت مکانی خود استفاده کنیم؟ +آموزش تصویری

در سویس نقشه گوگل به راحتی می‌توانید موقعیت مکانی و محل قرار گیری خود را برای دوستان یا هر کسی که می‌خواهید ارسال کنید تا آن‌ها به راحتی شما را یافته و یکدیگر را ملاقات کنید. نقشه‌ گوگل چه در زمان رانندگی و چه در زمان پیاده روی یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای یافتن موقعیت‌های مکانی مختلف است.
اگر شما در خیابان و یا هر محل دیگری به دنبال یکی از دوستان و یا همراهان خود می‌گردید یا به طور اتفاقی گم شده‌اید، تنها کافی است ضمن برقرای ارتباط با آن‌ها به سرویس نقشه گوگل(Google Map) مراجعه کرده و اطلاعات مکانی خود را روی نقشه یافته و برای شماره یا حساب کاربری مورد نظر خود ارسال کنید تا دوستان شما با راهنمایی گوگل مپ در سریع‌‎ترین زمان ممکن شما را پیدا کنند.

برای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
1- Google Map را روی سیستم عامل اندروید یا IOS دستگاه هوشمند خود باز کنید.
2- روی نقطه آبی رنگی که موقعیت فعلی ما را مشخص می‌کند، ضربه زده و سپس از روی منو ظاهر شده گزینه «اشتراک گذاری موقعیت مکانی» یا Share Location را انتخاب کنید.
3- اگر می‌خواهید موقعیت مکانی شما در زمان مشخص نمایش داده شود، کافی است گزینه 1 hour را انتخاب و پس از آن با استفاده از علامت مثبت و منفی موجود در همان قسمت زمان مورد نظر خود را کم یا زیاد کنید.

4- اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را به صورت نامحدود به اشتراک بگذارید و تنها زمانی که خود خواستید نمایش موقعیت را قطع کنید باید گرینه until you manually turn it off را انتخاب کنید.


5- در سیستم عامل اندروید و با توجه به خدمات مجاز اپراتور برای مشترک، کاربر می‌تواند موقعیت قرارگیری خود را از طریق جیمیل و پیامک برای دیگران ارسال کند.

6- در سیستم عامل IOS نیز روش ارسال موقعیت مکانی تقریبا شبیه به اندروید است با این تفاوت که در این سیستم عامل باید ابتدا مقداری حرکت کرد و سپس موقعیت مکانی را ارسال کرد. در IOS ارسال اطلاعات مکانی با لینک خصوصی امکان پذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها