بارش ۷۵ میلیمتری باران در سیستان و بلوچستان ثبت شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته با تقویت جریانات مرطوب به استان شدت بارش های همرفتی افزایش یافت به طوریکه از ایستگاه بارانسنجی «توتان» از توابع نیکشهر ۷۵ میلیمتر باران گزارش شد.

بارش ۷۵ میلیمتری باران در سیستان و بلوچستان ثبت شد

محسن حیدری اظهار داشت: علاوه بر شدت بارش ها، گستره فعالیت سامانه نیز افزایش یافت به طوریکه علاوه بر جنوب و نواحی مرکزی، از نیمه شمالی و برخی شهرستان های شمال استان نیز گزارش بارندگی دریافت شد.

وی تصریح کرد: به طور کلی در شبانه روز گذشته از 11 شهرستان استان شامل نیکشهر، مهرستان، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، سرباز، سیب و سوران، سراوان، زاهدان، زابل و نیمروز بارندگی گزارش شد که هسته بارش ها در محدوده شهرستان نیکشهر رخ داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی و بارانسجی سطح استان تا این لحظه میزان بارندگی های ایستگاه های بارانسجی توتان نیکشهر 43، دهیرک 40، کشیک 34 و آشار 23 میلی متر بوده است.

حیدری با بیان اینکه از 34 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان گزارش بارندگی دریافت شده است، گفت: بارش های 17 ایستگاه بیشتر از 10 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم فعالیت توده های همرفتی در سطح استان خبرداد و افزود: تا چهارشنبه شرایط برای ریزش رگبار باران، رعد و برق، تندبادهای موقتی و تگرگ در استان فراهم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها