آزمایش خدمتکاران رباتیک در ایستگاه فضایی

ناسا امروز در وب‌سایت خود از نخستین آزمایش سخت‌افزار ربات‌های خانه‌دار در ایستگاه فضایی خبر داد. ربات‌های مکعب شکلی که قرار است در آینده بسیار نزدیک وظیفه خانه‌داری و نظافت ایستگاه فضایی را بر عهده بگیرند.

آزمایش خدمتکاران رباتیک در ایستگاه فضایی

اینطور که ناسا می گوید، آوریل گذشته فضاپیمای باری سیگنوس در حالی برای حمل بار و مایحتاج ایستگاه فضایی به‌سوی فضا پرتاب شد که با خود سه ربات کوچک را نیز حمل می‌کرد. این سه ربات مکعب شکل با این امید به فضا پرتاب شدند تا پیشگام آزمایش یک سیستم خانه‌داری خودکار در فضا باشند. این ربات‌ها هنوز آماده کار نیستند اما وقتی با پایان آزمایش‌های اولیه عملیاتی شوند، خواهند توانست به ‌صورت آزادانه در ایستگاه فضایی حرکت کرده و وظایف نظافتی خود را بر عهده بگیرند. به‌علاوه زمانی که نیاز به شارژ پیدا کنند به‌صورت خودکار به ماژول کیبو برگشته و به محل شارژ خود متصل می‌شوند.
پس از عملیاتی شدن، پژوهشگران ناسا تاثیر واقعی آن‌ها در کاهش فشار کاری و کمک به انجام وظایف روزمره موجود در ایستگاه فضایی را بررسی خواهند کرد. نتایج این پژوهش درنهایت به توسعه ربات‌هایی کارآمدتر برای کمک به فضانوردان در ماموریت های آینده ماه و خصوصا مریخ بسیار مؤثر خواهد بود. جایی که فضانوردان ممکن است با حجم کاری و استرس بیشتری نیز روبرو باشند.

منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها