توضیحات معتمد برای عدم صدور روادید انگلیس برای تکواندوکاران هند و ایران

مربی تیم ملی تکواندو هند گفت: اینکه گفته می‌شود ملی پوشان کشورمان به دلیل سیاسی بازی انگلیسی ها روادیدشان صادر نشده خیلی موضوع منطقی نیست!

توضیحات معتمد برای عدم صدور روادید انگلیس برای تکواندوکاران هند و ایران

بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در حالی به میزبانی کشور انگلیس و در شهر منچستر در حال پیگیری است، محمد باقری معتمد نایب قهرمان المپیک لندن که به تازگی با تیم ملی هندوستان به عنوان مربی به توافق رسیده شانس حضور در این رقابت‌ها را به دلیل عدم صدور روادید از دست داد. تیم ملی هندوستان که قرار بود با ترکیب کامل در بخش مردان و بانوان راهی این رقابت‌ها شوند متاسفانه به دلیل عدم صدور روادید شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند، در واقع از 16 ملی پوش تیم ملی هندوستان تنها یک نفر در بخش پسران و یک نفر در بخش دختران شانس حضور در این مسابقات را از دست دادند.

محمد باقری معتمد مربی تیم ملی تکواندو هندوستان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ داده که شما نتوانستید روادید حضور در مسابقات جهانی منچستر را دریافت کنید، گفت: پیش از اعزام به مسابقات گرنداسلم چین، به دو نفر از ملی پوشان تیم ملی هند اعلام کردم، برای اینکه فرصت را از دست ندهید، اول برای دریافت روادید کشور انگلیس اقدام کنند و پس از آن پیگیر اعزام به مسابقات گرند اسلم چین باشند. آنها سریع این کار را انجام دادند و خوشبختانه روادید هر دو نفر صادر شد و با خیال راحت در رقابت‌های گرند اسلم چین حضور پیدا کردند. البته برای اینکه روادید آنها زودتر بررسی شود باید یک مقدار بیشتر هزینه به سفارت انگلیس پرداخت می‌کردند تا مدارک آنها ویژه تر بررسی شود. با توجه به اینکه ما قرار بود گروهی راهی مسابقات جهانی شویم، من با 14 ملی پوش و مربیان دیگر برای دریافت روادید اقدام کردیم، اما متاسفانه موفق به دریافت روادید نشدیم و فرصت حضور در این رویداد جهانی را از دست دادیم.

مربی تیم ملی هندوستان در پاسخ به این سوال که آیا موضوع دیگری در عدم صدور روادید تیم ملی هندوستان دخیل بوده است؟ گفت: نه هیچ موضوعی دخیل نبوده است. گرفتن ویزای انگلیس از دو شیوه متفاوت برخوردار است، برای اینکه مدارک ورزشکاران به صورت ویژه بررسی شود، سفارت انگلیس یک مبلغ اضافی دریافت می‌کند تا سریع تر این کار انجام شود، دو تکواندوکاری که موفق به دریافت روادید شدند، به این دلیل بود که آنها در زمان موعد از شیوه دوم استفاده کردند و با پرداخت هزینه بیشتر مدارک خود را به سفارت تحویل دادند و پس از بررسی مدارک از سوی سفارت روادید آنها صادر شد. اینکه گفته می‌شود ملی پوشان کشورمان هم به دلیل سیاسی بازی انگلیسی ها روادیدشان صادر نشده خیلی موضوع منطقی نیست، به نظرم اگر یک مقدار زودتر اقدام می‌کردند و از شیوه دوم استفاده می‌کردند قطعا روادید همه بازیکنان صادر می‌شد.

معتمد در پاسخ به این سوال که اردوی‌ مرحله جدید تیم ملی هندوستان از چه زمانی آغاز خواهد شد، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی که انجام داده‌ایم، قرار است بلافاصله پس از پایان مسابقات جهانی منچستر اردوها شروع شود، فکر می‌کنم از هفته آینده ملی پوشان هندوستان باید وارد اردو شوند و برای حضور در مسابقات بعدی آماده شوند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها