تأثیر مخرب شبکه‌های 5G بر دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی

امواج رادیویی شبکه‌های بی‌سیم 5G دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

تأثیر مخرب شبکه‌های 5G بر دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا از سال گذشته باند 24 گیگا هرتزی مورد استفاده در شبکه‌های 5G را عرضه کرده است اما دانشمندان از نزدیکی بسیار زیاد این باند به باند 23.8 گیگا هرتزی مورد استفاده در جمع‌آوری اطلاعات در مورد اوضاع جوی، نگرانند. استفاده از تعداد زیادی از رادیوهای به بی‌سیم 5G در باند نزدیک به باند تجهیزات هواشناسی، می‌تواند در کار این تجهیزات اختلال ایجاد کند.
دکتر نیل جاکوبز رئیس ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در جلسه استماعی در محضر کمیسیون فرعی محیط‌زیست مجلس نمایندگان این کشور در مورد آسیب احتمالی شبکه‌های 5G بر پیش‌بینی وقوع رویدادهای آب و هوایی مثل تندباد، شهادت داد. به گفته وی، ریدرهای بی‌سیم 5G می‌تواند تقریباً 77 درصد از اطلاعات حاصل از امواج مایکروویو غیرفعال را از بین ببرد.
داده‌های امواج مایکروویو یکی از مراجع مهم در پیش‌بینی رویدادهای آب و هوایی هستند. تا جایی که در نبود این داده‌ها، دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی تا 30 درصد کاهش می‌یابد.
دو نماینده دمکرات آمریکایی در نامه‌ای خطاب به کمیسیون ارتباطات فدرال خواستار آن شدند که تا زمان رسیدگی به تأثیرات احتمالی بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، صدور مجوز استفاده از باند 24 گیگا هرتزی برای شبکه‌های 5G متوقف شود.

منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها