نمایندگان مجلس باید از مطالبات مردم نسبت به مسئولان دفاع کنند

فریده اولاد قباد عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به عنوان منتخبین مردم باید از مطالبات و نظرات مردم نسبت به مسئولان و مقامات دفاع کنند.

نمایندگان مجلس باید از مطالبات مردم نسبت به مسئولان دفاع کنند

«فریده اولاد قباد» دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره نقش مجلس شورای اسلامی در سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد امر به معروف مسئولان، گفت: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان تصویب قانون آمران به معروف و نهی از منکر بود که در سال ۹۴ به تصویب رسید.

اولاد قباد با اشاره به حق مردم در نقد مقامات، مسئولین و مدیران، افزود: طبق قانون مردم حق دارند غیر از مسئولین و مدیران، هر سه قوه کشور را دعوت به انجام امور خیر کنند.

وی در ادامه گفت: به نظر بنده هر یک از مسئولین اگر از ضوابط شرعی و قانونی خارج شوند، هر یک از نمایندگان به عنوان یک آمر به معروف اولین افرادی هستند که باید تذکر دهنده باشند. عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایندگان به عنوان منتخبین مردم باید از مطالبات و نظرات مردم نسبت به مسئولان و مقامات دفاع کنند.

اولاد قباد با تاکید بر دفاع از مطالبات به حق مردم توسط نمایندگان منتخب، گفت: وظیفه دیگر نمایندگان و مجلس دفاع از حقوق کسانی است که در راستای امر به معروف و نهی از منکر، با در نظر گرفتن دوری از افترا، تهمت و اطلاعات ناقص، حرکت می‌کنند و مطالبه به حق خود را از مسئولینی که عملاً با تبعیت نکردن از قانون مجرم هستند، دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به دغدغه معضلات فضای مجازی، گفت: امیدوارم تمام مردم به دور از تهمت و افترا و با توجه به قانون، مطالبه گر باشند و از حمایت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز برخوردار گردند.

اولاد قباد در پایان گفت: امیدوارم فرهنگ حفظ آبروی مؤمن در فضای مجازی قبل از مطالبه گری، نهادینه شود و هیچ مسئله‌ای بدون آگاهی و با تهمت و روشنگری دروغین، انتشار پیدا نکند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برپایی نشست‌های گفتگو محور با عنوان «بسترها و موانع امر به معروف مسئولان توسط مردم در سیاست و اقتصاد»، تلاش می‌کند به ابعاد صحیح امر به معروف مسئولان بپردازد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها