342 کشته در شلیک پلیس آمریکا به شهروندان

آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که در پنج ماه نخست سال 2019، تعداد 342 نفر از شهروندان آمریکایی به دلیل شلیک پلیس، جان خود را از دست داده اند.

342 کشته در شلیک پلیس آمریکا به شهروندان

کار یک افسر پلیس محافظت و خدمت رسانی است، اما در برخی کشورها همیشه این طور نیست. بسیاری از افسران پلیس به خوبی برای مردم کار می کنند اما بعضی از قدرت خود برای رفتارهای غیرقانونی، بی عدالتی و حتی آزار استفاده می کنند که در این صورت نه تنها شاهد محافظت از شهروندان نیستیم، بلکه خود تبدیل به تهدید می شوند.

این حال و روز پلیس در آمریکا است که در فیلم های متعددی که در شبکه های ارتباطی پخش می شود می توان تبعیض، خشونت و آزار به دیگران و بی رحمی را از رفتار روزانه آنها دید که برخی منجر به قتل و گرفته شدن جان کسانی می شود که گناه آنها اثبات نشده است.

شاید بتوان این بخش از پلیس آمریکا را 'قاتلانی با مدال و افتخار' توصیف کرد که داستان های غم انگیز رفتار آنها با شهروندان کمتر با پاسخ عادلانه ای مواجه شده است.

تازه ترین جنایتی که این روزها ویدئوی کوتاه آن در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است، نمونه ای از بیش از هزار مورد قتلی است که در آمریکا بر اثر شلیک پلیس به شهروندان رخ می دهد.

پلیس، زن حدود 45 ساله ای را گرفته است. او می خواهد دستبند به دستان او بزند اما زن فریاد می زند که کاری نکرده و او در حال رفتن به خانه خود است.

با این حال، پلیس ابتدا با شوک الکتریکی سعی دارد او را زمین گیر کرده و دستبند بزند اما زن با تلاش های خود و فریاد از این که 'حامله' است، اجازه نمی دهد او را دستگیر کنند.

به ناگاه، پلیس اسلحه کمری خود را به سمت او گرفته و با شلیک پنج تیر، این زن را نقش بر زمین می کند که شاهدان به محض رسیدن به او، تایید کرده اند که جان داده است.

تعداد افرادی که در سال گذشته توسط پلیس آمریکا کشته شده اند بالغ بر یک هزار و 166 نفر است و در سال 2017 هم یک هزار و 147 نفر با شلیک پلیس جان خود را از دست داده اند.

سهم سیاه پوستان کشته شده در این تیر اندازی ها 25 درصد بوده است در حالی که تنها 13 درصد جامعه آمریکا را تشکیل می دهند. از این رو در هر یک میلیون نفر، سیاه پوستان سه برابر بیشتر از سفید پوستان در معرض این تهاجم پلیس قرار گرفته اند.

حدود 30 درصد از جنایت ها علیه سیاه پوستانی رخ داده است که 30 درصد آنها فاقد سلاح بوده اند، در حالی که 21 درصد از سفید پوستان سلاح نداشتند.
بر اساس اعلام منابع رسانه ای، فقط 23 روز در سال 2018 کسی با شلیک پلیس کشته نشده است با این حال 99 درصد افسران پلیس تحت تعقیب قضایی قرار نگرفته یا مجرم شناخته نشده اند.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها