خداحافظی در اوج؛ ریبری، پرافتخارترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا

فرانک ریبری با کسب نهمین عنوان بوندسلیگایی اش به کار خود در بایرن مونیخ پایان داد.

خداحافظی در اوج؛ ریبری، پرافتخارترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا

در هفته پایانی رقابت های بوندسلیگا در فصل 19-2018 بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و در پایان موفق شد با برتری 5-1، 78 امتیازی شده و برای بیست و نهمین بار بر بام فوتبال آلمان بایستد.

اما این روز به دلیلی دیگر نیز برای هواداران بایرن مونیخ خاص شد و آن، خداحافظی فرانک ریبری و آرین روبن به ترتیب بعد از 12 و 10 سال از بایرن مونیخ بود. این دو ستاره که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بودند، در نیمه دوم به میدان آمدند (ریبری در دقیقه 61 به جای کومن و روبن در دقیقه 67 به جای نبری) و موفق شدند گل های چهارم و پنجم تیمشان را هم به ثمر برسانند تا روز خداحافظی خود را باشکوه تر کرده باشند.

اما این قهرمانی برای ریبری یک رکورد را هم به هم داشت. فرانک ریبری که پیش از این با کسب 8 قهرمانی در بوندسلیگا مشترکا در کنار فیلیپ لام، باستین شواین‌اشتایگر، اولیور کان و مهمت شول پرافتخارترین بازیکن بوندسلیگا بود، با کسب نهمین قهرمانی خود موفق شد از این جمع عبور کرده و به تنهایی پرافتخارترین بازیکن تاریخ این رقابت های 56 ساله نام گیرد.

ریبری اولین قهرمانی خود را در اولین فصل حضور خود در بایرن در فصل 08-2007 جشن گرفت اما در فصل بعد، شاهد قهرمانی وولفسبورگ بود. حضور فن‌خال روی نیمکت بایرن، ریبری را به دومین قهرمانی اش در فصل 10-2009 رساند تا ریبری در 3 سال نخست، دو بار فاتح بوندسلیگا شود.

ظهور و رشد دورتموند یورگن کلوپ موجب شد تا زنبورها قهرمانی فصل های 11-2010 و 12-2011 را از بایرن بربایند اما بایرن در فصل های بعد قدرت خود را تثبیت کرد و از فصل 13-2012، جام را به هیچ تیمی نداده تا امروز، برای هفتمین فصل متوالی قهرمانی خود در بوندسلیگا را جشن گبرد.

این قهرمانی همچنین 3 بازیکن بایرن را به 8 قهرمانی رساند و آن ها را در کنار شول، لام، کان و شواین‌اشتایگر قرار داد. آرین روبن، داوید آلابا و توماس مولر که همگی در فصل 10-2009 اولین بازی های خود را برای بایرن مونیخ انجام دادند، امروز به هشتمین قهرمانی خود رسیدند. از این جمع، روبن در تابستان بایرن را ترک خواهد کرد و فرصتی برای رسیدن به ریبری نخواهد داشت اما آلابا و مولر این شانس را دارند تا بعد از تنها یک فصل، ریبری را در صدر این جدول صاحب شریک کنند.

مانوئل نویر، رافینیا، رابرت لواندوفسکی، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینز نیز دیگر بازیکنانی بودند که با برد امروز، هفتمین قهرمانی بوندسلیگایی خود را جشن گرفتند. به جز لوا، سایر این بازیکنان نفراتی بودند که در تمام قهرمانی های متوالی بایرن در این سال ها حضور داشته اند.

در بین تمامی نام های ذکر شده (بازیکنانی با 9، 8 و 7 عنوان قهرمانی) تنها رابرت لواندوفسکی توانسته به همراه دو تیم قهرمانی را جشن گیرد. او در فصل های 11-2010 و 12-2011 با دورتموند قهرمان بوندسلیگا شده و از فصل 15-2014 تاکنون، این جام را به همراه بایرن فتح کرده است. سایر بازیکنان نام برده تمام قهرمانی های خود را با پیراهن یک تیم، بایرن مونیخ، جشن گرفته اند.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها