گزارش خبرفوری از آخرین رایزنی‎های فراکسیون‎های مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه؛

دورخیز سه فراکسیون برای تصاحب کرسی ریاست/ لاهوتی: لاریجانی اعلام آمادگی کرده؛ برای ائتلاف آماده‎ایم/ هاشم‏‌زایی: تلاش می‌کنیم عارف نامزد این انتخابات شود/ ذوالنور: مستقل عمل می‏‎کنیم

انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حالی 5 خرداد برگزار می‎شود که علی لاریجانی برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

دورخیز سه فراکسیون برای تصاحب کرسی ریاست/ لاهوتی: لاریجانی اعلام آمادگی کرده؛ برای ائتلاف آماده‎ایم/ هاشم‏‌زایی: تلاش می‌کنیم عارف نامزد این انتخابات شود/ ذوالنور: مستقل عمل می‏‎کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکشنبه 5 خرداد برگزار می‎شود تا تکلیف چینش آخرین هیئت رئیسه مجلس دهم نیز مشخص شود و این در حالی است که هنوز 3 فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی تا به امروز موضع مشخص را درباره این انتخابات اعلام نکردند و تنها اظهارنظرهای کوتاهی از سوی برخی از اعضای فراکسیون‎های مجلس منتشر شده است تا بتوان حدس و گمان کوتاهی را از انتخابات پیش‎رو برآورد کرد.

آنچه اما درباره انتخابات این دوره هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مشخص است این بوده که اصلاح‎طلبان یا همان فراکسیون امید بنایی برای ائتلاف با دو فراکسیون ندارد به گونه‎ای که مصطفی کواکبیان از نمایندگان اصلاح‎طلب مجلس صراحتا در اظهارنظری تاکید کرده است که اگر عارف برای ریاست مجلس کاندیدا نشود خودش در عرصه انتخابات هیئت رئیسه حضور پیدا می‎کند.

با 3 نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی درباره برنامه‌هایی که برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دارند به گفت و گو پرداختیم.

*عبدالرضا هاشم‎زایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون هنوز برنامه مشخصی را برای انتخابات هیئت رئیسه تبیین نکرده است اظهارکرد: بدون شک درصدد خواهیم بود تا درهفته آخر منتهی به انتخابات هیئت رئیسه درباره نحوه حضور در این انتخابات تصمیم بگیریم.

وی افزود: در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و باتوجه به اینکه سال پایانی مجلس محسوب می‎شود ما درصدد خواهیم بود تا با معرفی گزینه‎های مدنظرمان برای این انتخابات تصمیم‎گیری کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره اینکه هنوز به جمع‎بندی نهایی درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس دست پیدا نکردیم ، تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که در اختیار دارم و نشست‎هایی که با دوستان امیدی داشتیم بسیاری از اعضا بر حضور عارف در انتخابات هیئت رئیسه تاکید دارند.

هاشم‎زایی خاطرنشان کرد: عارف هنوز برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی نکرده است، اما بدون شک ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا گزینه‎های مدنظر فراکسیون را برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه مجلس معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فعلا بنایی برای ائتلاف با سایر فراکسیون‎های مجلس نداریم، تاکید کرد: باتوجه به فضایی که در مجلس و در کشور وجود دارد بنده براین باورم که بهتر است فراکسیون امید به صورت مستقل در انتخابات هیئت رئیسه شرکت کند، چراکه ما در دوره دوم انتخابات ائتلافی را انجام دادیم اما نتیجه معکوسی اتخاذ شد که خیلی هم به نفع فراکسیون امید تمام نشد.

*مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین نیز در گفت و گو با خبر فوری با اعلا م این خبر که حضور علی لاریجانی برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قطعی شده است ، اظهارکرد: همه اعضای فراکسیون مستقلین به اتفاق آرا برضرورت حمایت از علی لاریجانی برای تصدی کرسی ریاست مجلس حمایت کردند از این ما معتقدیم باید کمک‌ها و بسترهای لازم برای تحقق این موضوع در مجلس عملیاتی شود.

وی گفت: فراکسیون مستقلین تنها درباره گزینه مدنظرشان برای تصدی کرسی سیاست به جمع‎بندی رسیدند در حال حال حاضر برای معرفی سایر گزینه‎های خودمان منتظر تشکیل جلسه و انجام بررسی‎های لازم هستیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون آماده ائتلاف با سایر جریانات مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه است، اظهار کرد: ما با جریاناتی که با حضورعلی لاریجانی در مسند ریاست مجلس موافق باشند اگر تمایل داشته باشند ائتلاف خواهیم کرد در غیر اینصورت به صورت مستقل در این انتخابات مشارکت می‎کنیم.

لاهوتی تصریح کرد: علی لاریجانی در شرایط فعلی کشور از منظر بسیاری از نمایندگان و فراکسیون مستقلین بهترین گزینه برای تصدی بر ریاست مجلس است که امیدوارم این روند با درایت و هوشیاری نمایندگان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: علی لاریجای برای حضور در این انتخابات صراحتا اعلام آمادگی کرده است و به نظر می‎رسد وی باتوجه به رویکردهایی که داشته است پیروز این میدان باشد، اما علی‎رغم همه اتفاقات ما در فراکسیون مستقلین بدون شک برای پیروزی وی تمام اقدامات لازم را انجام می‎دهیم.

*مجتبی ذوالنور عضو فراکسیون نمایندگان ولایی نیز با بیان اینکه بنایی برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ندارد، اظهار کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی نیز به مانند سایر فراکسیون‎های مجلس فعالیت‎های خود را برای حضور در این انتخابات آغاز کرده است اما هنوز در این راستا به یک جمع‎بندی دست پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در مدت زمان باقی‎مانده تا انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با برگزاری نشست اعضای فراکسیون به یک جمع‎بندی کامل درباره این انتخابات دست پبدا کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بنا داریم در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به صورت مستقل در راستای حضور در انتخابات وارد عمل شویم و گزینه‎های مدنظر خودمان را معرفی کنیم.

ذوالنور اظهار کرد: درصدد خواهیم بود با معرفی گزینه‎های کارآمد و شایسته در راستای ایجاد تحول در ساختار هیئت رئیسه وارد عمل شویم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کدخدا
    0

    یکدوره دیگر ملت رابچزونیدخداوند هدایتتان کند

    نظرات شما -
    • نگین
      0

      از ماست که بر ماست مقصر اصلی همین ملتی هستند که میروند و رای می دهند جمله ای به نام گزینه بد و بدتر وجود ندارد همین بد که می گویند راهی برای بدتر شدن ملت است بهترین راه شرکت نکردن است تمامی حضرات حنایشان رنگ باخته است قحط الرجال که میگن همینه دور باطل و تکرار تکرار می کنند التماس کمی تفکر

  • ملت
    0

    ملت اگر شعور داشته باشن خوب میفهمن مجلس و ارباب ها فقط بفکر خودشون خونواده هاشونن بعد اگر هم تو خورجین ارباب ها پولی در بیاد مث نون خشک و صدقه به ملت بدبخت میدن پخش کردن بودجه یعنی صد به خودم یک به مردم هرکسی ام اعتراض کرد زندان و اعدام کاش بفهمیم شما خودتون ماشین ۸۰میلیونی رو چقد الان پول میدید از همطرازی حقوهقتون فهمیدن که بخاطر فشار به خودتون و خونواده نیاد به ملت تومانی اضافه حقوق دادید و خودتون خروار خراور ببرید این شده حکومت عدل علی که خود حضرت علی با عظمتش نون و نمک خورد برا فرار از گناه هم معلوم هه شما مث اون بزرگوار نمیشید ولی در راه علی برای شیطان شمشیر میزنید خود شهدا و ملت و خدا حق بگیره انشاله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها