تاجر افغانستانی رئیس مجلس این کشور شد

میررحمان رحمانی، نماینده مردم پروان در مجلس نمایندگان افغانستان و از تاجران بزرگ این کشور به عنوان رئیس مجلس نمایندگان افغانستان انتخاب شد.

تاجر افغانستانی رئیس مجلس این کشور شد

خبر فوری ؛ در انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان افغانستان، میر رحمان رحمانی ۱۲۳ رای گرفت و رقیب او کمال ناصراصولی نیز توانست ۵۵ رای بگیرد. این روند باعث ایجاد تنش در مجلس نمایندگان شد و برای مدتی پخش زنده نشست مجلس نیز متوقف شد.
در نهایت رئیس موقت مجلس نمایندگان افغانستان بعد از حدود یک ساعت اعلام کرد که آقای رحمانی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان افغانستان انتخاب شده است.
براساس اصول وظایف داخلی، نامزدی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب می‌شود که ۵۰ درصد بعلاوه یک رای را بدست آورد.
در این جلسه ۱۳رای سفید و ۵۳ رای باطل نیز به صندوق انداخته شده بود. همچنین یک کاغذ سفید از صندوق‌ها بیرون آمد و دو رای نیز ناپدید بود.
در دور اول انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، میررحمان رحمانی، کمال ناصر اصولی، میرویس یاسینی و عمر نصر مجددی برای ریاست پارلمان با هم رقابت کردند و در نهایت هیچ کدام برنده نشده و آقایان رحمانی و اصولی به دور دوم راه یافتند.
انتخاب رئیس و هیأت اداری مجلس نمایندگان افغانستان همواره با چالش‌های زیادی همراه بوده است. در دور شانزدهم پس از یک ماه جدال و برگزاری چهار انتخابات، نمایندگان موفق به برگزیدن رئیس خود نشدند.

منبع: رسانه های محلی افغانستان

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها