فیلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» در پی سرمایه‌گذار/ میرباقری فیلمنامه را بازنویسی می‌کند

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» گفت: فیلمنامه این اثر توسط داوود میرباقری نوشته شده و بازنویسی نهایی آن تا ۲ ماه دیگر انجام می‌شود. در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه سینمایی ۱۴۰ دقیقه‌ای هستیم.

فیلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» در پی سرمایه‌گذار/ میرباقری فیلمنامه را بازنویسی می‌کند

دبیر همایش «صدف کوثر» ـ ویژه بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) ـ هفته گذشته و در سالروز رحلت این بزرگ بانوی اسلام عنوان کرده است: زندگانی حضرت خدیجه (س) می‌تواند یک سریال یا اثر سینمایی بسیاری خوب و فاخری باشد. بنده این پیشنهاد را به رهبر معظم انقلاب هم دادم و ظرفیت بالای آن را بیان کردم که ایشان نیز این موضوع را تأیید کردند. حتی به سایر مراجع دیگر نیز این موضوع اعلام شد، اما تاکنون افراد توانایی که این کار را بر عهده بگیرند، پیدا نشده است.

محمد خزاعی، دبیر جشنواره فیلم مقاومت که تهیه‌کنندگی آثاری همچون «به وقت شام» و «امپراتور جهنم» را بر عهده داشته است، در واکنش به این موضوع به خبرنگار فارس گرفت: حدود سه سال قبل برای ساخت فیلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» اقدام کردیم و در نخستین گام، برای انجام کارهای تحقیقاتی با زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور قرارداد بستیم، اما چون ایشان دچار بیماری شدند، پروژه متوقف شد.

وی افزود: پس از آن، تیم تحقیقات به سرپرستی آقای مجید رضابالا، کار پژوهش را آغاز کردند و طی ۲ سال تمام منابع داخلی و خارجی با موضوع حضرت خدیجه را جمع‌آوری و مطالعه کردند و خروجی کار را برای نگارش فیلمنامه در اختیار آقای داوود میرباقری قرار دادند.

این تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سینمای ایران ادامه داد: آقای میرباقری سال گذشته یک سیناپس از فیلم سینمایی حضرت خدیجه در اختیار ما گذاشتند؛ سپس فیلمنامه اولیه نوشته شد. الان هم بازنویسی نهایی فیلمنامه در دست کار است. با توجه به همزمانی بازنویسی کار با پیش‌تولید سریال سلمان فارسی به کارگردانی آقای میرباقری، کمی بازنویسی با کندی پیش می‌رود، اما فکر می‌کنم حداکثر تا ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.

به گفته خزاعی، این فیلم، داستان زندگی حضرت خدیجه را از قبل ازدواج تا وفات ایشان شامل می‌شود و به مقاطع حساسی می‌پردازد که نقش ایشان در آن مشهود بوده است؛ مانند بعثت پیامبر (ص)، شعب ابی‌طالب و تولد حضرت زهرا (س).

وی تصریح کرد: کارگردانی فیلم با آقای میرباقری نیست؛ چون ایشان درگیر پیش‌تولید سریال موسی(ع) هستند. با دو تن از کارگردان‌های کشورمان برای کارگردانی کار مذاکرات اولیه انجام شده است که پس از جذب سرمایه، بتوانیم جدی‌تر کارگردان کار را انتخاب کنیم و وارد پیش‌تولید شویم. با توجه به فیلمنامه اولیه، پیش‌بینی ما برای زمان این فیلم ۱۴۰ دقیقه است.

خزاعی درباره سرمایه‌گذاران این فیلم فاخر سینمایی گفت: به دنبال سرمایه‌گذار هستیم. برخی نهادها اعلام آمادگی کرده‌اند که در دست بررسی است. با دفتر برخی مراجع هم به صورت حضوری رایزنی و ابعاد کار را تشریح کرده‌ایم. مذاکراتی با دو سرمایه‌گذار در خارج از کشور هم انجام شده بود که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده، اما مقدمات آن در حال فراهم شدن است. امیدواریم کسانی که تمایل دارند به ترویج و تبیین شخصیت حضرت خدیجه (س) کمک کنند، بتوانند برای سرمایه‌گذاری این فیلم در کنار ما قرار گریرند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) درباره زمان پیش‌تولید فیلم گفت: اگر جذب سرمایه‌گذار ـ اعم از داخلی یا خارجی ـ و سرمایه به صورت کامل مشخص شود، قطعا اواخر امسال یا اوایل سال بعد، پیش‌تولید پروژه را کلید می‌زنیم. برخی فضاهای فیلم در شهرک سینمایی نور ساخته شده است، برخی لوکیشن‌ها هم قطعاً باید ساخته شود؛ مانند منزل حضرت خدیجه. بنابراین نیاز به دکورهای بسیاری هست و طبیعتاً فرآیند پیش‌تولید کمی طولانی خواهد بود.

خزاعی درباره بازیگران فیلم هم گفت: این فیلم معطوف به مرزهای داخل ایران نیست و جهان اسلام ـ اعم از اهل تسنن و تشیع ـ نسبت به آن دغدغه دارند. بنابراین می‌توانیم از ظرفیت‌های کشورهای دیگر مخصوصا در حوزه بازیگری مطرح است.

این تهیه‌کننده سینمای ایران درباره ضرورت ساخت فیلم سینمایی درباره نخستین همسر پیامبر (ص) گفت: حضرت خدیجه (س) در زمان بحران اقتصادی و سختی‌های شعب ابی‌طالب، تمام دارایی خود را برای اسلام هزینه کردند، اما در آثار تلویزیونی و سینمایی نه فقط در ایران که در سایر کشورهای اسلامی، کمتر به آن پرداخته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س)، نخستین اثر تصویری و سینمایی پیرامون بانوی جهان اسلام ام‌ا‌لمؤمنین حضرت خدیجه (س)‌که یکی از ۴ زن کامل دنیا و اولین و بهترین همسر رسول خدا و مادر حضرت زهرا (س) است که در سینما ساخته می‌شود. این فیلم نگاهی به زندگی حضرت خدیجه پیش از ازدواج با حضرت محمد(ص) دارد و سیر تحول و نقش این بانوی بزرگ در شکل‌گیری و گسترش دین مبین اسلام را نمایش می‌دهد.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در دی‌ماه ۱۳۹۵ در دیدار دست‌اندرکاران همایش ملی «صدف کوثر» فرمودند: جناب خدیجه (س) غریب است. حالا شما می‌گویید مادر یازده امام، [امّا] در واقع مادر دوازده امام؛ چون ایشان مادر امیرالمؤمنین هم هست. ایشان امیرالمؤمنین را در آغوش خودش، در دامان خودش، در زندگى خودش پرورش داده تا چند سالگى.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها