مردم آینه مسئولین هستند/ نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر

سیده فاطمه ذوالقدر گفت: مسئولین و مقامات یکی از مهمترین الگوهای جامعه به حساب می آیند و رعایت مسائل مختلف از طرف مردم به نحوه عملکرد الگوهای اجتماعی در پست های مختلف بستگی دارد.

مردم آینه مسئولین هستند/ نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر

سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره نقش مجلس شورای اسلامی در پیگیری سیاست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد امر به معروف مسئولان، گفت: قبل از هر چیز باید به مسئولین این واقعیت را گوشزد کرد که در صورت رعایت مسائل مختلف و حفظ هنجارها می توان جامعه ای پاک و به دور از هر گونه ناهنجاری داشت.

ذوالقدر در ادامه افزود: مسئولین و مقامات یکی از مهمترین الگوهای جامعه به حساب می آیند و رعایت مسائل مختلف از طرف مردم به نحوه عملکرد الگوهای اجتماعی در پست های مختلف بستگی دارد.

وی با اشاره به سخنی در نهج البلاغه گفت: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند: «الناس علی دین ملوکهم» یعنی دین مردم بر طبق دین رهبران و حاکمان آنان است. با توجه به این حدیث، مردم آینه مسئولین هستند و طبق همان عملی که یک مسئول مثبت یا منفی انجام می دهد مردم از او تبعیت می کنند و الگو برداری خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد سالم مسئولان می تواند جامعه پاک و صالحی را به همراه داشته باشد، گفت: عملکرد اشتباه مسئولین می تواند ناامیدی بسیاری در جامعه به همراه داشته باشد.

ذوالقدر در پایان اظهار کرد: تمام مردم با توجه به تصویب قانون آمران معروف باید مطالبات خود را از مسئولین بر اساس اصول وضع شده در قانون، بدون ترس بخواهند و انتظار اصلاح عملکرد مسئولین خود را داشته باشند. صبر و پیگیری مطالبات مهمترین نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر است.

لازم به ذکر است، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برپایی نشست های گفتگو محور در نمایشگاه قرآن کریم با عنوان «بسترها و موانع امر به معروف مسئولان توسط مردم در سیاست و اقتصاد»، تلاش می کند به ابعاد صحیح امر به معروف مسئولان بپردازد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها