روابط عمومی یکی از مهم‌ترین و موثرترین بخش‌های دستگاه‌های اجرایی است

معاون پارلمانی رئیس جمهور نوشت: کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه‌ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

روابط عمومی یکی از مهم‌ترین و موثرترین بخش‌های دستگاه‌های اجرایی است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور طی پیامی به مناسبت روز روابط عمومی بیان داشت: کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه‌ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

در این پیام آمده است:

جهان از روزی حس کرد محتاج "ارتباطات" است که تازه وارد عصر انفجار اطلاعات شده بود. از زمانی که مارشال مک لوهان نظریه‌ی "دهکده جهانی" را مطرح کرد و محور اندیشه‌ی تمدن غرب جدید قرار گرفت تا امروز، قریب یک قرن است که تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهمترین دستاورد و اصلی‌ترین ابزار توسعه و تفوق و حتی سلطه‌ی قدرت‌های برتر بر دیگر جوامع اند.

روابط عمومی در دنیای امروز، یکی از مهمترین و موثرترین بخش‌های هر مجموعه ودستگاه اجرایی است، چرا که امروزه سیستم ها، ساختار‌ها و روابط انسانی، اجتماعی بسیار پیچیده‌تر از گذشته اند، و اقناع، شرط اول و لازم هر اقدامی است. اجزاء و بخش‌های مختلف در هر دستگاه اجرایی وظایف و ماموریت‌های تخصصی متفاوت دارند که البته باید بین اجزاء هماهنگی وجود داشته باشد و اینجاست که نقش روابط عمومی اهمیت پیدا می‌کند.
کار روابط عمومی آگاهی بخشی به نیروی انسانی برای ارتقاء کیفی و کمی بهره وری دستگاه و سیستم است. کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه‌ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

در این پیام تصریح شد:

کار روابط عمومی تدوین، تنظیم و بسته بندی اطلاعات و انتشار مناسب آن برای شناخت بهتر و دقیق‌تر نسبت به ماهیت و کارکرد‌های دستگاه برای قضاوت صحیح مخاطب است. کار روابط عمومی ترسیم و تصویر سازی محاسن یک مجموعه و اصلاح معایب آن است. کار روابط عمومی در یک حرکت ونهضت جمعی، راه را نشان دادن و همزمان، آموزش چگونه راه را طی کردن است. روابط عمومی در واقع بخش احساسی و عاطفی در یک مجموعه‌ی سخت افزاری و مکانیکی است. روابط عمومی یعنی مدیریت نرم و هوشمند یک مجموعه‌ی سخت. روابط عمومی تعاملات و ارتباطات را در جریان فعالیت یک مجموعه تنظیم و حرکت مجموعه را روان و آسان می‌کند.

روابط عمومی، یک کنش فیزیکی و یک کار اجرایی نیست، بلکه با جان‌ها، با اراده‌ها، با افکار واندیشه‌ها و با احساسات وعواطف انسانی سر و کار دارد. روابط عمومی یعنی دل‌ها را به هم نزدیک کردن، یعنی بر افکار تیره، نور آگاهی تاباندن، یعنی عقیده‌ها و سلیقه‌ها را مثل تار و پود فرش با نظمی خاص در هم تنیدن و نقشی زیبا آفریدن، یعنی جزء جزء یک مجموعه‌ی انسانی در یک سیستم اجرایی را چنان مهندسی معکوس کردن که مثل یک ساعت نفیس سوئیسی دقیق و بی نقص کار کند. روابط عمومی یعنی ارتباط مجموعه را با مجموعه‌های هم عرض یا بالاتر و پایین تر، چنان هوشمندانه و هنرمندانه طراحی کرده باشی که "تعامل" درنهایت استحکام و درعین حال در اوج ظرافت و نرمی باشد. روابط عمومی یعنی ملودی دلنشین و هارمونی چشم نواز یک کنش، یعنی هماهنگی، همدلی و همراهی. یعنی وحدت در عین کثرت.

همچنین در این پیام خاطر نشان شد:

هر تشکیلات و دستگاه اجرایی که در کارش موفق است، یک پای این توفیق روی شانه‌ی روابط عمومی استوار است و اگر در کار یک مجموعه ضعفی هست، یک گوشه از نقص فنی، به روابط عمومی برمی گردد. البته در برخی مجموعه‌ها - بدلیل نوع ماموریت یا ویژگی ذاتی شان - بیش از دیگر دستگاه‌ها روابط عمومی در وجوه مختلف فعالیت شان نقش آفرین است. معاونت امور مجلس ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌هایی است که روابط عمومی می‌تواند نقش مهمی در چگونگی اجرای ماموریت هایش ایفا نماید. روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را گرامی داشته، ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه‌ی روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی کشور، این روز را به همه‌ی عزیزان تبریک می‌گویم و برای شان آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها