منازل در معرض رانش زمین روستاییان درگزی تخلیه شدند

فرماندار درگز گفت: در پی بارشهای اخیر و رانش زمین در یکی از روستاهای این شهرستان منازل ناایمن در این محدوده از جمعیت تخلیه شدند.

منازل در معرض رانش زمین روستاییان درگزی تخلیه شدند

محمدحسن فرهادی افزود: دیشب یک واحد مسکونی در روستای 'یکه باغ' واقع در بخش لطف آباد به دلیل رانش زمین تخریب شد اما به دلیل اینکه پیشتر مکان تخلیه شده بود به کسی آسیب نرسید.

وی جمعیت روستای یکه باغ را 700 نفر اعلام و بیان کرد: سه باب واحد مسکونی دیگر در این روستا تخلیه شده و بنیاد مسکن برای جا به جایی و انتقال ساکنان این منازل به مکان جدید اقدام کرده است.

فرماندار درگز به وزش باد شدید توام با باران و تگرگ و آسیبهای آن طی سه روز اخیر در این شهرستان اشاره و بیان کرد: عمده خسارات به بخش کشاورزی وارده شده که شامل افتادگی گندمزارها به ویژه در بخش نوخندان است.

وی همچنین به تخریب و وارد آمدن خسارت به برخی ابنیه فنی راهها اشاره و بیان کرد: جمع بندی کامل حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی درگز در حال انجام است.

بارش باران فروردین ماه گذشته نیز 320 میلیارد ریال به شهرستان درگز خسارت وارد کرد که از این میزان سهم بخش کشاورزی 265 میلیارد ریال بود.

مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. درگز مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان 139 روستا دارد. 30 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. درگز از سمت شمال هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها