منشاء اختلال خودشیفتگی والدین سرد و بی عاطفه هستند

منشا اختلال شخصیت خودشیفته والدین سرد و بی عاطفه هستند که موفقیت کودک خود را تشویق نکرده‌اند.

منشاء اختلال خودشیفتگی والدین سرد و بی عاطفه هستند

رقیه نوری پور لیاولی رئانشناس و مشاور خانواده، درباره‌ اختلال خودشیفتگی اظهار کرد: افراد خودشیفته کاملا مغرورانه و پرتکبر رفتار می‌کنند؛ این افراد دوست دارند مورد تحسین و ستایش دیگران قرار بگیرند.

نوری پور گفت: افرادی که اختلال خودشیفته دارند همه چیز را برای خود می‌خواهند و خود را لایق احترام می‌دانند و انتظار‌های نامعقول و غیرممکن از دیگران دارند.

وی ادامه داد: این افراد از درون احساس صمیمیت با دیگران ندارند و ارتباط برقرار کردن با دیگران برای آن‌ها سخت است.

این روانشناس درباره‌ ریشه این اختلال بیان کرد: منشا اختلال شخصیت خودشیفته والدین سرد و بی عاطفه هستند که موفقیت کودک خود را تشویق نکرده‌اند.

نوری پور تصریح کرد: این کودکان در بزرگسالی موفقیت‌های خود را بیشتر از آن چیزی که است نشان می‌دهند.

وی افزود: از نشانه‌های همسر خودشیفته خود برتربینی است و اگر برنامه ریزی آن‌ها خوب پیش نرود تقصیر دیگران می‌اندازند.

این روانشناس بیان کرد: همسران خودشیفته شنوندگان خوبی نیستند بیشتر دوست دارند حرف بزنند و احساسات خود را بیان کنند و ترجیح می‌دهند با حرف زدن خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه این افراد همدلی کمی دارند، افزود: افراد خودشیفته در مشاجره‌های خانوادگی مرز حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند، کم حوصله هستند و در مکانی ثابت که جایی برای ارائه نداشته باشند عصبی می‌شوند.

نوری پور خاطرنشان کرد: در ارتباط با افراد خودشیفته باید به صورت عدم تهاجمی و عدم تدافعی رفتار کرد؛ این افراد اگر احساس نا امنی کنند ممکن است رفتار‌های پر خطر داشته باشند.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها