اجرای ۵۵ حکم قلع‌وقمع ساخت و سازغیرمجاز در باغات همدان

‌مدیر امور حفظ اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۵ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز ۲۵۵ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده که از این میزان ۲۹۸ رأی اخذ شده است.

اجرای ۵۵ حکم قلع‌وقمع ساخت و سازغیرمجاز در باغات همدان

‌محمد مهدی نیک مرادی اظهار کرد: در راستای اجرای احکام قطعی؛ ۵۵ فقره حکم قلع و قمع به مساحت ۱۲ هزار و ۴۹۸ مترمربع در استان همدان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳۸ هزار و ۵۹۷ کیلومتر گشت‌زنی توسط حفظ اراضی انجام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۷۴۳ فقره اخطار در زمینه ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز صادر شده است.

نیک‌مرادی بیان کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری امور اراضی می‌تواند با هماهنگی دادستان رأساً اقدام به قلع و قمع بناهای غیرمجاز کند که در این راستا ۴۴ فقره دستور به مساحت ۳۹۶۰ متر مربع اخذ و اجرا شده است.

مدیر امور حفظ اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۳۱ در راستای استفاده از ظرفیت مردمی در جلوگیری از ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز، یادآور شد: در سال گذشته ۵۶۳ تماس با این سامانه به ثبت رسیده که ۳۶۳ تماس گزارش تغییر کاربری غیرمجاز بوده است.

وی با تأکید براینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در شهرستان همدان بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرهمدان عمدتاً ساخت و سازها در باغات حاشیه شهر انجام می‌گیرد، به‌طوری‌که در حیدره، دره‌مرادبیگ، بلوار ارم، گنجنامه به دلیل وجود باغات زیاد احداث خانه باغی بیشتر است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها