تاکید جاکارتا بر برحمایت خود از برجام

درهشتمین کمیته مشورتی دو جانبه ایران و اندونزی، مقام‌های اندونزیایی بر حمایت از برجام به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کردند.

تاکید جاکارتا بر برحمایت خود از برجام

هشتمین نشست کمیته مشورتی دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی به ریاست محمود فرازنده دستیار ویژه وزیر امورخارجه ایران در امورآسیا اقیانوسیه و 'دسرا پرچایا' معاون وزیر خارجه اندونزی در امور آسیا پاسفیک و آفریقا در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد.


دو طرف، در این نشست زمینه‌های همکاری دوجانبه از جمله در بخش‌های علمی و فرهنگی، سیاسی، امنیتی - دفاعی و اقتصادی را مرور کرده و نقشه راه همکاری‌ها برای سال جاری ترسیم شد.

طرفین ضمن تاکید بر وجود زمینه‌های فراوان همکاری میان دو کشور در بخش‌های مختلف، از اقدامات و تحولات صورت گرفته در روابط و همکاری‌ها استقبال و بر لزوم استفاده از هه ظرفیت‌ها برای افزایش مناسبات و همکاری‌ها بویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و نیز یافتن مکانیسمی برای تبادلات مالی و پولی تاکید کردند.

علاوه بر موضوعات دو جانبه همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد تمرکز دو طرف قرار گرفتن از جمله همکاری در قالب سازمان همکاری اسلامی، کشور‌های عضو حاشیه اقیانوس هند، اتحادیه جنوب شرق اسیا (آسه آن) و موضوعات سازمان ملل.

براساس گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، تحولات مربوط به برجام از جمله خروج آمریکا و برقراری تحریم‌های یکجانبه جدید، تصمیم اخیر ایران بعد از یکسال صبر و اجرای تعهدات خود، تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صدور نفت ایران، قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست و تحولات جاری منطقه خلیج فارس از جمله مواردی بودند که دراین نشسست مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.

اندونزی حمایت خود را از برجام اعلام و عنوان کرد که باید برای حفظ برجام تلاش کرد و نباید اجازه دهیم تحریم‌های یک جانبه روابط اندونزی و ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

از دیگر موضوعات مورد بحث وضعیت خاورمیانه و فلسطین بود که دو طرف حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند و اقدمات رژیم اشغالگر قدس و نقض حقوق بشر دراین سرزمین را محکوم کردند.

در زمنیه اقتصادی نیز تجار و بخش خصوصی اندونزی، همانند بخش خصوصی دیگر کشورها، علاقه خود را به برقراری ارتباط و انجام تجارت با ایران و دسترسی به بازار بزرگ این کشور را مطرح کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها