در عراق چه خبر است؟

عراق دوباره آبستن حوادث جدیدی شده است

در حالی که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، دستور برخورد شدید با عاملان اغتشاشات چند روز اخیر در شهر نجف اشرف را صادر کرد، اخباری از تلاش یکی از طرف‌های درگیری برای تشکیل یک گروه مسلح به گوش می‌رسد.

عراق دوباره آبستن حوادث جدیدی شده است

بعد از اختلاف نظر مقتدی صدر و شماری از دستیارانش، و پس از وقوع درگیری مسلحانه در شهر نجف اشرف، رسانه‌های عراقی از تلاش یکی از دستیاران مقتدی صدر برای تشکیل یک گروه مسلح در کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، کاظم العیساوی، از دستیاران مقتدی صدر که به تازگی از جریان او اخراج شده، قصد دارد یک گروه مسلح تشکیل دهد.

این در حالی است که بعد از وقوع این مشکل، مقتدی صدر شامگاه دیشب با آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کرد که اطلاعاتی از گفت‌وگوها به رسانه‌ها نرسیده است.

در مقابل، دفتر نخست‌وزیر عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، به نیروهای امنیتی و نظامی دستور داد عاملان اغتشاش در شهر نجف را دستگیر کنند.

گفتنی است درگیری و اغتشاش زمانی آغاز شد که طرفداران مقتدی صدر بنا بر درخواست او، برای محکومیت فاسدانی که از این جریان اخراج شده‌ بودند، دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات‌‌کنندگان بعد از تجمع در اطراف یکی از فروشگاه‌های بزرگ نجف، که تحت مالکیت برادر یکی از رهبران اخراجی است، با نگهبانان این فروشگاه درگیر شدند؛ بر اثر این درگیری دست‌کم چهار نفر به ضرب گلوله کشته و شمار دیگری روانه بیمارستان شدند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها