مظفری: شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ برتر بودیم/ فصل آینده هم از VAR استفاده نمی‌شود

کارشناس داوری فوتبال گفت: به نظرم همانند سال‌های گذشته شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ هجدهم بودیم.

مظفری: شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ برتر بودیم/ فصل آینده هم از VAR استفاده نمی‌شود

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال درباره عملکرد داوران در لیگ هجدهم اظهار کرد: به نظرم همانند سال های گذشته شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ هجدهم بودیم. داوری ها بهتر نشده است چرا که برنامه ای برای بهتر شدن قضاوت ها نداشتیم.

تیم های ذوب آهن و سپیدرود رشت بیشترین ضرر در داوری دیدند
مظفری درباره اینکه اشتباهات داوری لیگ امسال در نتایج بازی ها تاثیر گذار بود، گفت: بله اشتباهات داوری تاثیر گذار زیادی در لیگ امسال مشاهده کردیم و همه تیم ها از داوری ضرر دیدند و علاوه بر این در بعضی از بازی ها داوری ها به نفعشان بوده است. تیم های ذوب آهن و سپیدرود رشت بیشترین ضرر از داوری در نیم فصل اول دیدند. خیلی عجیب است که مسئولان داوری می گویند که داوری ها خوب است و این درست نیست آنها نگاه ماهیتی به داوری داشته باشند و مسائل واضح و روشن نبینند.

کارشناس داوری درباره راهکار برای بهتر کردن داوری فوتبال تصریح کرد: تا زمانی که یک مدیر کاربلد در راس کمیته داوران نباشد و پیشکسوتان داوری جزء اعضای این کمیته نباشند اقدام مثبتی در داوری کشورمان صورت نمی گیرد.

زیر ساختارهای کافی برای استفاده از VAR نداریم
او درباره اینکه سیستم کمک داور ویدیویی( VAR) در لیگ برتر فوتبال استفاده می شود، بیان کرد: من مطمئن هستم که فصل آینده هم از VAR استفاده نمی شود چرا که زیر ساختارهای کافی در استادیوم های ما وجود ندارد. به نظرم مسئولان با طرح استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی فرار رو به جلو می کنند.

مظفری درباره اینکه اشتباهات داوری با استفاده از VAR کمتر می شود، بیان کرد: طبیعی است استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی اشتباهات داوری را کم می کند اما معلوم نیست چه زمانی از این سیستم در ایران استفاده می شود.

آموزش داوران به طور صحیح صورت نمی گیرد
کارشناس داور ی درباره اینکه کلاس های توجیهی داوری در کاهش اشتباهات تاثیر گذار نیست، گفت: آموزش داوران یک موضوع پیش افتاده در فوتبال کشورمان است اما بستر مناسب وجود ندارد و آموزش ها به طور صحیح انجام نمی گیرد.

او در پایان درباره اینکه امسال داور ی در سطح بین المللی داشتیم، خاطر نشان کرد: به نظرم داوری در حد و اندازه فغانی در لیگ برتر نداشتیم. اگر امثال فغانی در مسابقات مهم جهانی سوت زدند به خاطر تلاش های خودشان بوده است و مسئولان برنامه ریزی برای این موضوع انجام ندادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها