سازو کاری برای اطلاع از کودک آزاری وجود ندارد/ هزینه بالای آموزش خشونت خانگی از طریق رسانه ها

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:در حال حاضر راهی برای اطلاع از کودک آزاری وجود ندارد.

سازو کاری برای اطلاع از کودک آزاری وجود ندارد/ هزینه بالای آموزش خشونت خانگی از طریق رسانه ها

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات اورژانس اجماعی برای جلوگیری از کودک آزاری اظهار کرد: در حال حاضر راهی برای اطلاع از کودک آزاری وجود ندارد و تنها راه اطلاع اورژانس اجتماعی بعد از وقوع کودک آزاری و از طریق گزارش‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مردم با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس نگیرند، سازو کاری برای شناسایی کودک آزاری وجود ندارد، افزود: خشونت‌های خانگی از جمله کودک آزاری، جز خشونت‌های پنهان است و در فضای خصوصی خانه‌ها رخ می‌دهد و تنها راه ما برای جلوگیری از وقوع این خشونت‌ها آموزش به والدین است که آن هم مشکلات خاص خودش را دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش در خصوص خشونت‌های خانگی دارای مشکلات است، گفت: اگر بخواهیم آموزش را از طرق رسانه‌های جمعی انجام دهیم، هزینه بالایی دارد و هیچ تبلیغی به صورت رایگان انجام نمی‌شود.

جعفری ادامه داد: اورژانس اجتماعی به منظور آموزش در خصوص خشونت‌های خانگی به ویژه کودک آزاری علیرغم اینکه در حوزه کاری اورژانس اجتماعی نیست از طریق مهد‌های کودک و مدارس اقدام کرده است، زیرا نمی‌خواهیم یک کودک که جز سرمایه کشور است از دست برود، اما جامعه هدف ما زیاد گسترده نیست.

وی در خصوص مشارکت اورژانس اجتماعی در تدوین لایحه جلوگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان بیان کرد: در لایحه منع خشونت علیه کودکان و نوجوانان به ارائه گزارش اجباری کودک آزاری تاکید شده است و براساس آن و اگر کودکی در هر مکانی از جمله خانه، مراکز آموزشی و نگهداری مورد خشونت قرار بگیرد و فردی از آن اطلاع داشته باشد، اما گزارش ندهد متخلف هستند و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرنداما متاسفانه این لایحه هنوز تصویب نشده است و در رفت و برگشت به مجلس و قوه قضاییه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها