حسرت قهرمانی قلعه نویی شش ساله شد

امیر قلعه نویی که پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است برای ششمین سال متوالی از رسیدن به جام قهرمانی لیگ بازماند.

حسرت قهرمانی قلعه نویی شش ساله شد

هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته با قهرمانی مجدد پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس در سه دوره اخیر لیگ برتر با هدایت برانکو ایوانکوویچ به قهرمانی رسیده است تا برانکو به تنها مربی لیگ ایران تبدیل شود که سه دوره متوالی با یک تیم قهرمان شده است.
امیر قلعه نویی سرمربی این فصل تیم فوتبال سپاهان در حالی که تا روز آخر مسابقات لیگ شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را داشت در نهایت جام را به پرسپولیس واگذار کرد.
قلعه نویی که پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود، در دوره‌های پنجم (استقلال)، هشتم (استقلال)، نهم و دهم (سپاهان) و دوازدهم (استقلال) توانست به عنوان قهرمانی لیگ برسد.
آخرین قهرمانی قلعه نویی در لیگ برتر در دوره دوازدهم و با استقلال به دست آمد. قلعه نویی از آن زمان و در ۶ دوره گذشته با تیم‌های مختلف از تکرار عنوان قهرمانی باز ماند و برانکو ایوانکوویچ را می‌توان یکی از دلایل ناکامی قلعه نویی معرفی کرد؛ حداقل در دو دوره اخیر.
در سه فصل گذشته که پرسپولیس به عنوان قهرمانی رسید، امیر قلعه نویی با تراکتورسازی، ذوب آهن و سپاهان پشت سر برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس قرار گرفت.
دو سال پیش (لیگ شانزدهم) امیر قلعه نویی سرمربی تراکتورسازی بود که در پایان فصل بعد از پرسپولیس و استقلال با عنوان سومی لیگ را به پایان رساند. قلعه نویی برای لیگ هفدهم راهی تیم ذوب آهن شد و بازهم به رقیب اصلی برانکو و پرسپولیس برای قهرمانی تبدیل شد، ولی در نهایت فصل را با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس و با عنوان نایب قهرمانی به اتمام رساند.
قلعه نویی برای لیگ هجدهم عازم تیم سپاهان شد و مسئولان این تیم هم تقریباً تمام بازیکنان مدنظر قلعه نویی را برای بازگشت به عنوان قهرمانی فراهم کردند. این تیم حتی در نیم فصل هم خرید‌های قابل توجهی داشت تا تقویت شود، ولی این مربی در نهایت بازهم قافیه را به برانکو باخت و با ۳ اختلاف امتیاز، بعد از پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شد.

منبع: خبرورزشی

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها