ظریف در ادامه سفر های آسیایی وارد پکن شد

وزیر امور خارجه کشورمان برای رایزنی با مقام‌های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه‌ای و بین المللی از جمله برجام امروز جمعه وارد فرودگاه پکن شد.

ظریف در ادامه سفر های آسیایی وارد پکن شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفت وگو و دیدار با مقام‌های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه‌ای و بین المللی از جمله برجام امروز جمعه وارد فرودگاه پکن شد.

محمد جواد ظریف' قرار است عصر امروز جمعه با 'وانگ یی' همتای چینی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشور‌های ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.
در دیدار روز گذشته ظریف با 'شینزو آبه 'نخست وزیر و 'تارو کونو' وزیر امور خارجه، دو طرف با اشاره به روابط تاریخی ایران و ژاپن بر لزوم توسعه و تعمیق آن و تداوم رایزنی‌های سیاسی تاکید کردند.
آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی‌ها در اجرای برجام از محور‌های اصلی گفتگو‌های ظریف با مقامات ژاپن بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.
بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از دیگر محور‌های گفتگو‌های دو طرف بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها