مومن‌زاده در اولین حضور خود در میدان جهانی برسکوی نایب قهرمانی ایستاد

مهلا مومن زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات جهانی با شکست مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

مومن‌زاده در اولین حضور خود در میدان جهانی برسکوی نایب قهرمانی ایستاد

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019- منچستر از روز گذشته (چهارشنبه - 25 اردیبهشت‌ماه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در سالن «آرنا» منچستر آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت. امروز پنج شنبه، دومین روز از مسابقات در حالی پیگیری می‌شود که مهلا مومن زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان در فینال این مسابقات به مصاف "ای یونگ سیم" از کره‌جنوبی رفت و راند اول این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود حریف کره‌ای به پایان رسید. راند دوم این دیدار نیز با نتیجه 7 بر 2 به پایان رسید. این رقابت در نهایت در راند سوم با نتیجه 6 بر 11 به سود حریف کره‌ای به پایان رسید و مومن زاده به نشان نقره مسابقات جهانی دست یافت.

مهلا در نخستین گام به مصاف «آینور یواشپای» از قزاقستان رفت و نماینده این کشور را با شکستی سنگین (21 بر یک) از گردونه رقابت‌ها خارج کرد؛ در ادامه برابر «جوردین اسمیت» هوگوپوش انگلیسی که قهرمانی نوجوانان جهان 2018 و برنز قهرمانی اروپا بزرگسالان را در کارنامه دارد قرار گرفت و با نتیجه 17 بر 7 به برتری رسید. تکواندوکار وزن اولی سپس « گالینا مدودوا» روس، نایب قهرمان نوجوانان اروپا 2018 را 23 بر 3 شکست داد، در ادامه نیز توانست «لنا استوجکویک» از کرواسی دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان جهان 2018 و برنز بازی های المپیک جوانان 2018 را 30 بر 20 از پیش رو برداشته و مدال برنز خود را قطعی کرد. در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «تان» از چین رفت و با نتیجه 11 بر 9 پیروز شد تا راهی فینال شود. لازم به توضیح است که این بانوی تکواندوکار دومین فینالیست تاریخ بانوان ایران در مسابقات جهانی است.

هدایت تیم زنان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربیان است.

گفتنی است؛ این رقابت‌های 12G است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها