محسنی اژه‌ای: مذاکره با آمریکا غلط و از حرف‌های شیطانی است

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه با بیان اینکه آمریکا جز به نابودی ما و اسلام ناب علوی راضی نیست، گفت: ما نمی‌توانیم با کسی که مخالف اسلام و مسلمین است به مذاکره بنشینیم.

محسنی اژه‌ای: مذاکره با آمریکا غلط و از حرف‌های شیطانی است

محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری مازندران که در ساری برگزار شد با بیان اینکه مذاکره با آمریکا غلط و جزو حرف‌های شیطانی است، اظهار کرد: خناس‌ها در تلاش هستند تا تصمیم گیران را به تصمیم غلط بکشانند.

وی تصریح کرد: دو سال ما را معطل برجام و وابسته به خارج کردند تا از این طریق مشکلات را حل کنند در حالی که رهبر انقلاب، عنوان کرده بودند که نباید به شیطان اعتماد کرد زیرا شیطان دوست ما نیست و امتحان خود را پس داده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه آمریکا جز به نابودی ما و اسلام ناب علوی راضی نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت مصر، لیبی، سوریه، عراق و یمن حاکی از روحیه استکباری آمریکاست، راضی نیستیم هیچ کشور اسلامی از بین رود؛ ما نمی‌توانیم با کسی که مخالف اسلام و مسلمین است به مذاکره بنشینیم و چیزی به نفع اسلام و مسلمین از آن استخراج کنیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در اول ماه رمضان از خداوند خواستیم که صفات بد مانند حسد، کینه، جهل و غیره را به نیکی‌ها مبدل کند، باید از ماه شریف و پر خیر و برکت رمضان بهره گرفت.

وی تصریح کرد: اگر ماه رمضان بگذرد و تحولی در ما ایجاد نشود، دچار خسران بزرگی خواهیم شد، باید از فضیلت این ماه بهره بگیریم.

محسنی اژه‌ای با عنوان اینکه شیطان برای گمراه کردن انسان سوگند یادکرده است، گفت: نفس انسانی نیز مکرر انسان را به سمت غیر خدا می‌کشاند و شیطان صفت‌ها و ابلیس نیز دست به دست هم داده‌اند تا ما را از توسل به حبل الله بازدارند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بیشتر مسئولان قوه قضائیه تکلیف مدار هستند، خاطر نشان کرد: ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها زیاد است و باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان مانند بسیج، مساجد، استانداری برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی تلاش کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بسیاری از پرونده‌ها مربوط به نزاع‌های خانوادگی، نزاع و توهین است در حالی که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف این پرونده‌ها را کاهش داد و باید شوراهای حل اختلاف را در راستای صلح و سازش فعال کرد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه صلح و سازش کار اصلی این نهاد است، تصریح کرد: قرار نیست شورای حل اختلاف قضاوت کند بلکه باید نسبت به تقویت قضاوت‌ها اقدام کند.

وی در ادامه یکی از مسائل مهم در مازندران را بحث حریم‌ها عنوان کرد و گفت: باید حریم رودخانه، دریا، شهر و غیره از سوی دولت و دستگاه‌های مرتبط مشخص شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز باید گرفت، خاطر نشان کرد: این امر به معضلی بزرگ در مازندران تبدیل شده که دستگاه‌های مسئول مانند منابع طبیعی و دستگاه‌های دیگر باید جلوی این تخلفات را بگیرند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اجرای مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: مجازت‌های جایگزین نباید موجب تجری شده و هرنوع احکام بازدارنده باید به موقع اجرا شود و تا ۱۰ خردادماه دلایل عدم اجرای تمام احکام مدنی و کیفری که تاکنون صادر شده اما اجرایی نشده باید به قوه قضائیه اعلام شود.

معاون اول قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع و مجموعه دستگاه قضائی را مهم دانست و گفت: مردم به دستگاه قضائی اعتماد دارند بنابراین باید برای ارتقای این وضعیت تلاش شود.

در ادامه این آئین آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه خدمت برای نظام در هر سمتی مهم است، اظهار کرد: برخی مدیریت‌ها ثابت بوده و در برخی از ارگان‌ها و نهادها تغییر مدیریتی به صورت هر چند سال یک‌بار انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در هر سمت و مقامی که هستیم به نحو احسن انجام وظیفه کنیم و در این راستا خدمت درست و صادقانه برای نظام بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه فلسفه وجود دستگاه قضا اجرای عدالت است، تصریح کرد: در این دستگاه قاضی باید عادل، حکیم و بدون حب و بغض قضاوت و داوری کند و این یک وظیفه بسیار مهم است.

طبرسی با بیان اینکه شغل قضاوت، سنگین و پرمسئولیت است، یادآور شد: باید برای دین اسلام تبلیغ و ارشاد کرد و در این راستا، قضات مسئولیت خطیر و سنگینی دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ قاضی و وجود بیش از ۳۰ شعبه قضائی در استان، خواستار توجه به قضات در استان شد و وحدت و همدلی بین قضات را امری مهم دانست.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد، حجت الاسلام محمدصادق اکبری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معرفی شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها