آذری جهرمی: از تهدیدها، فرصت می‌سازیم/موفقیت سپر دفاعی برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش موفقیت آمیز سپر دفاعی (فایروال) ایرانی برای خنثی کردن «استاکس‌نت» خبر داد.‌

آذری جهرمی: از تهدیدها، فرصت می‌سازیم/موفقیت سپر دفاعی برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود اعلام کرد: آزمایش سپر دفاعی ایرانی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی با موفقیت انجام شده ، این سپر توسط دانشمندان جوان ایران طراحی و ساخته شده است.
او در صفحه اینستاگرام خود درباره موفقیت این سپر دفاعی نوشت: «از حمله استاکس‌نت حتماً شنیدین! #خبرخوب این‌که، امروز یک گزارش دریافت کردم. از مدتی قبل با سفارش سازمان فناوری اطلاعات، دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران، یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ساخته بودند که عملاً خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی میکنه. این سپر، موفقیت‌آمیز آزمایش شد.
وی تصریح کرد که در روز جهانی ارتباطات، از این دستاورد بیشتر سخن خواهد گفت .
وزیر ارتباطات در پی‌نوشت پست اینستاگرامش خاطرنشان کرد: «برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، لازم است که این تجهیزات در شبکه‌های مورد نظر نصب شود که طبیعتاً این موضوع با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، عملیاتی خواهد شد. با تکیه به #جوانان، از تهدیدات فرصت می‌سازیم.»
استاکس‌نت (Stuxnet) بدافزاری رایانه‌ای است که حدود 9 سال قبل توسط ضدویروس وی‌بی‌ای32 شناسایی شد.
این بدافزار با استفاده از نقص امنیتی موجود در میانبرهای ویندوز، با آلوده کردن رایانه‌های کاربران صنعتی، فایل‌های با قالب اسکادا که مربوط به نرم‌افزارهای WinCC و PCS7 شرکت زیمنس است را جمع‌آوری کرده و به یک سرور خاص ارسال می‌کند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها